Zobrazit minimální záznam

System Safety Analysis of Evacuation Strategies for PRM



dc.contributor.advisorStojić Slobodan
dc.contributor.authorDavid Šimek
dc.date.accessioned2024-06-18T10:42:13Z
dc.date.available2024-06-18T10:42:13Z
dc.date.issued2024-06-13
dc.identifierKOS-1248031509705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115026
dc.description.abstractV případě nouzové situace na letišti je klíčové, aby nouzové a evakuační procesy nejenže splňovaly přijatelnou úroveň bezpečnosti, ale také aby byly konzistentně aplikovány s ohledem na všechny skupiny cestujících. Cílem této práce je prokázat, že tyto procesy jsou efektivně nastaveny a udržují stejnou úroveň kvality a bezpečnosti pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace i pro ostatní cestující. Analýza vybraných procesů podílejících se na úspěšné evakuaci osob z prostoru složitého socio-technického systému mezinárodního civilního letiště, které podléhá evropské legislativě, poskytuje v daném dokumentu odpověď na tuto otázku. Metodický přístup práce zahrnuje teoretický vhled do evakuačních strategií pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace, analýzu legislativního rámce a studium evakuačních procesů. Tyto procesy jsou analyzovány pomocí systémové bezpečnostní analýzy nebezpečí a rizik dle modelu STAMP a metody STPA. Na základě této metody je vypracován celkový popis systému evakuace a technická zpráva o evakuačních strategiích. Výsledná studie poskytuje hlubší porozumění klíčovým problémům v procesech evakuace osob se sníženou schopností pohybu a orientace a nabízí podklady pro zlepšení úrovně bezpečnosti během evakuace. Nejzásadnějším výsledkem této práce je dokumentace požární ochrany, auditní list a identifikovaný možný vývoj ztrát pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru jsou formulována konkrétní řešení, které spočívají ve zlepšení školení osob pro péči o osoby se sníženou schopností pohybu a orientace a zlepšení prostorové vybavenosti letišť pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.cze
dc.description.abstractIn case of the emergency situation at the airport is appropriate and very important that emergency and evacuation processes would comply with acceptable level of safety and also to be applied consistenly in regards to other categories of passengers. In this diploma thesis the main objective is to prove, that emergency and evacuation processes are set on such a level and at the same level of quality as for passengers with reduced mobility and ability to orientate as for the regular passengers. The analysis of selected processes involved in successful evacuation of persons from the complex socio-technical system of international civil aviation airport that deals with with European legislation provides answer for that particular question in this given document. Methodical approach of this thesis includes theoretical view into the evacuation strategies for passengers with reduced mobility and ability to orientate, analysis of legislative framework and study of the evacuation processes. These processes are analysed by system safety analysis of hazzards and risk by the model STAMP and STPA method. On the basis of this method is composed the whole description of the system of evacuation and technical report about the evacuation strategies. The resulting study provides deeper understanding of key aspects in processes of evacuation of person with reduced mobility and ability to orientate and gives the inputs for improvement of level of safety during the evacuation. The most significant result of this thesis is a fire evacuation plan, an audit sheet and identified loss scenarios for persons with reduced mobility and ability to orientate. In conclusion of this thesis are formulated specific solutions, which lies in improvement of training of persons to care for persons with reduced mobility and ability to orientate and improvement of the spatial amenities of airports for persons with reduced mobility and ability to orientate.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectEvakuační strategiecze
dc.subjectcestující se sníženou schopností pohybu a orientacecze
dc.subjectPRMcze
dc.subjectsystémová bezpečnostní analýzacze
dc.subjectbezpečnostní model STAMPcze
dc.subjectmetoda STPAcze
dc.subjectEvacuation strategyeng
dc.subjectpassengers with reduced mobility and ability to orientate by themselveseng
dc.subjectPRMeng
dc.subjectsystem safety analysiseng
dc.subjectsafety model STAMPeng
dc.subjectmethod STPAeng
dc.titleSystémová bezpečnostní analýza evakuačních strategií pro PRMcze
dc.titleSystem Safety Analysis of Evacuation Strategies for PRMeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeHajda Petr
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorkatedra letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam