Kvantitativní analýza rizikovosti letadel ve sledování letové způsobilosti
Quantitative Analysis of Aircraft Risk in Continuing Airworthiness Monitoring
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adam Houdek
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Šorm Michal
Studijní program
Provoz a řízení letecké dopravyInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se soustředí na systém vyhodnocení rizikovosti letadel, který používá Oddělení dopravních letadel Úřadu pro civilní letectví. Účelem systému je identifikace nejrizikovějších letadel, na kterých následně pracovníci oddělení vykonávají kontroly. Správná funkčnost systému je důležitá pro efektivní fungování státního dozoru nad letovou způsobilostí. Současný stav systému byl podroben analýze za účelem identifikace jeho slabých míst. Nalezené slabiny souvisely s nepřesností a subjektivitou současného systému, a proto je hlavním cílem této práce zvýšení objektivity a přesnosti tohoto systému. Za účelem navržení nové verze systému byla provedena kvantitativní analýza dat, se kterými systém pracuje. Hlavním cílem této analýzy bylo určení faktorů, které ovlivňují rizikovost letadel. Na základě výsledků analýzy byla vytvořena struktura nové verze systému a následně i funkční vzor systému, který může být implementován dle možností a preferencí uživatele. Přestože se některé identifikované problémy vyskytují i v nové verzi systému, bylo dokázáno, že nová verze je více objektivní a přesná než verze současná. This diploma thesis focuses on the aircraft risk assessment system used by the Civil Aviation Authority’s Transport Aircraft Section. The purpose of the system is to identify the most risky aircraft, which are then inspected by the section’s staff. The correct functioning of the system is important for effective airworthiness monitoring by the state. The current state of the system was subjected to analysis to identify its weaknesses. The found weaknesses were related to the inaccuracy and subjectivity of the system, and therefore the main aim of this thesis is to increase the objectivity and accuracy of this system. In order to create a new version of the system, a quantitative analysis of the data the system works with was conducted. The main objective of this analysis was to determine the factors that influence the level of aircraft risk. Based on the results of the analysis, the structure of the new version of the system was created, followed by a functional model, which can be implemented according to user’s possibilities and preferences. Although some of the identified problems are still present in the new version of the system, it was proven, that the new version is more objective and accurate than the current version.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]