Návrh nového centralizovaného stanoviště bezpečnostní kontroly pro LKPR
Designing a New Centralised Security Screening Checkpoint for Passengers at LKPR
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Roman Marhold
Vedoucí práce
Popek Lukáš
Oponent práce
Koláč Vojtěch
Studijní program
Provoz a řízení letecké dopravyInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V posledních letech se přístupy k návrhům stanovišť bezpečnostní kontroly na letištích značně mění v souvislosti s novými technologiemi, mezi které patří systémy detekce výbušnin pro kabinová zavazadla a bezpečnostní skenery. Tato zařízení vyžadují odlišný přístup k implementaci než zařízení využívaná na konvenčních stanovištích, tedy jednopohledové či dvoupohledové rentgeny na manuálních tratích a průchozí detektory kovů. Potřeba odlišného přístupu je dána odlišným konceptem provozu a rozměry nových zařízení. Tato práce popisuje postup práce při řešení problému, který stojí před řadou světových letišť: v zadaném limitovaném prostoru implementovat nové technologie takovým způsobem, aby bylo dosaženo požadované propustnosti. Vychází přitom z dat o efektivitě jednotlivých zařízení a o jejich rozměrech dostupných z předchozích prací či veřejně dostupných zdrojů. Součástí práce je vypracování několika variant návrhu. Tyto varianty jsou mezi sebou porovnávány na základě stanovených kritérií, mezi které patří především propustnost v cestujících za hodinu, propustnost na metr čtverečný potřebného prostoru stanoviště a propustnost na jednoho potřebného pracovníka. Následně je na základě porovnání označena jedna z variant jako hlavní doporučená varianta pro řešení problému návrhu stanoviště bezpečnostní kontroly v zadaném prostoru. Práce také krátce zmiňuje limitace implementace nových technologií v konvenčních konfiguracích a možné budoucí trendy návrhu stanovišť bezpečnostní kontroly. Approaches to airport security screening checkpoint design have been changing in the last few years. Those changes are related to the implementation of new technologies such as explosive detection systems for cabin baggage or security scanners. This equipment needs to be implemented differently than equipment used at conventional checkpoints, such as single-view or double-view X-rays with manual lanes and walk-through metal detectors. This need is caused by a different concept of operation and dimensions of the new equipment. Implementing the new technologies in a particular limited area in the way that demanded throughput is reached is an issue that many airports worldwide are currently facing. The procedure for solving this issue is described in this thesis. It is based on the data about the efficiency and dimensions of the new equipment published in other theses and publicly available sources. Several versions of the checkpoint design are included in this thesis. They are compared with each other according to determined criteria. The main criteria include throughput in passengers per hour, throughput related to a square meter of space needed, and throughput related to one security officer needed. One version is chosen to be the main and recommended one based on the comparison. There are also some limitations to implementing the new technologies in conventional configurations and possible future trends in security checkpoint design mentioned in the thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]