Modul pro simulaci dynamického řízení odbavovací plochy SEVER
Module for Simulation of Apron NORTH Dynamic Management
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Štěpán Studnička
Supervisor
Stojić Slobodan
Opponent
Líkař Petr
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Komplexnost letištní infrastruktury často představuje významnou překážku pro hodnocení dopadů různých provozních nebo infrastrukturálních změn. Analytika v reálných provozních podmínkách je prakticky neproveditelná nebo velice náročná ať už finančně nebo technicky. Digitální modely procesů nebo objektů zjednodušují analytickou práci a nabízejí možnost simulace reálných procesů na základě definovaných parametrů a potřeb daného letiště. Diplomová práce je proto zaměřená na tvorbu modulu pro dynamické řízení odbavovacích ploch, řešící alokací stání v oblasti Terminálů 1 a 2 na Letišti Václava Havla Praha, konkrétně odbavovací ploše Sever. Modul je logickou nadstavbou digitálního modelu letiště, který se v současnosti vyvíjí na Katedře letecké dopravy. The complexity of airport infrastructure often presents an obstacle in evaluation of the impact of various operational or infrastructural changes. Analytics in real operational conditions is practically not feasible or very challenging, either financially or technically. Digital models of processes or objects simplify the analytical work and offer the possibility to simulate real processes based on defined parameters and needs of the airport. This master thesis is therefore focused on the development of a module for dynamic apron management, addressing the stand allocation in the area of Terminals 1 and 2 at the Václav Havel Airport Prague, specifically the apron North. The module is a logical extension of the digital airport model currently being developed at the Department of Air Transport.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]