Zobrazit minimální záznam

Sustainable Consumer Behavior in the Fashion Market



dc.contributor.advisorSadílek Tomáš
dc.contributor.authorLucie Šimáková
dc.date.accessioned2024-06-18T10:31:36Z
dc.date.available2024-06-18T10:31:36Z
dc.date.issued2024-06-06
dc.identifierKOS-1243630135705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/114766
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou udržitelnosti v oděvním průmyslu a vztahem mezi spotřebitelem a módním průmyslem. Rozebrány jsou dopady, které měla pandemie Covid-19 na spotřební chování Generace Z a jak se změnil jejich přístup k udržitelné módě, jelikož tato generace je považována za největší zastupitele udržitelnosti. Nastiňuje, jak funguje udržitelný model, v čem je přínosný životnímu prostředí a jakým způsobem ho lze aplikovat do každodenního života. Zároveň je v práci představen opak udržitelného modelu, jak jeho fungování zasahuje do chování spotřebitelů a zacházení s pracovníky, kteří na principu tohoto modelu pracují. Zmíněna je také fast-fashion móda, která je svým způsobem největším konkurentem módy udržitelné. V číslech je představena její závažnost a jak moc je nakupování této módy náročné pro naši planetu. V závěru teoretické části jsou představeny dvě společnosti, kde jedna se zaměřuje na udržitelnou módu a druhá naopak na fast-fashion módu. V diplomové práci byla využita metoda dotazníkového šetření, které bylo následně vyhodnoceno za pomocí statistických metod – popisné statistiky a korelačního modelu. Cílem dotazníkového ošetření bylo zjištění současné situace v České a Slovenské republice, jak je problém udržitelnosti ze strany Generace Z vnímán a zdali se snaží nějakým způsobem jeho fungování podporovat.cze
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of sustainability in the clothing industry and the rela-tionship between the consumer and the fashion industry. The effects that the Covid-19 pandemic has had on the consumption behaviour of Generation Z and how their attitude towards sustainable fashion has changed is discussed, as this generation is considered the greatest representatives of sustainability. It outlines how the sustainable model works, how it benefits the environment and how it can be applied to everyday life. At the same time, the thesis presents the opposite of the sustainable model, how its functioning affects consumer behaviour and the treatment of workers who work on the principles of this model. It also mentions fast-fashion fashion, which is in a way the biggest competitor to sustainable fashion. The figures show how serious it is and how much the purchase of this fashion is taking a toll on the planet. At the end of the theoretical part, two companies are presented, one focusing on sustainable fashion and the other on fast-fashion fashion. The thesis used a questionnaire survey method, which was then evaluated using statistical methods - descriptive statistics and correlation model. The aim of the questionnaire treatment was to determine the current situation in the Czech and Slovak Republics, how the problem of sustainability is perceived by consumers and whether they try to support its functioning in any way.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUdržitelnostcze
dc.subjectGenerace Zcze
dc.subjectobchodní modelcze
dc.subjectchování spotřebitelecze
dc.subjectcirkulární ekonomiecze
dc.subjecttrhcze
dc.subjectfast fashioncze
dc.subjectSustainabilityeng
dc.subjectGeneration Zeng
dc.subjectbusiness modeleng
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.subjectcircular economyeng
dc.subjectmarketeng
dc.subjectfast fashioneng
dc.titleUdržitelné chování spotřebitele na trhu módycze
dc.titleSustainable Consumer Behavior in the Fashion Marketeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSkokanová Dagmar
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeProjektové řízení inovacícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam