Zobrazit minimální záznam

Using Tight Bounding Volumes for Bounding Volume Hierarchies



dc.contributor.advisorBittner Jiří
dc.contributor.authorLucie Veverková
dc.date.accessioned2024-06-18T10:22:06Z
dc.date.available2024-06-18T10:22:06Z
dc.date.issued2024-06-04
dc.identifierKOS-1240440704705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/114563
dc.description.abstractTato práce se zabývá metodami stavby hierarchie obálek (BVH), které jsou využitelné v algoritmech sledování paprsku. Soustředí se na techniky aplikovatelné pro interaktivní aplikace pracující s dynamickými scénami. Na základě důkladné analýzy těchto technik dva efektivní algoritmy na stavbu BVH, využívající těsná obálková tělesa, jako například OBB a ODOP, byly naimplementovány. Pro implementaci a integraci těchto metod do jednotného frameworku byly využity dostupné kódy v jazyce CUDA. Výsledné BVH jsou porovnány na základě časové náročnosti jejich stavby a rychlosti sledování paprsku otestované na šesti různých scénách. Práce dále diskutuje takzvaná úzká místa jejich konstrukce a navrhuje možná vylepšení.cze
dc.description.abstractThis thesis reviews methods for building bounding volume hierarchies (BVH) for ray tracing. It focuses on techniques applicable to interactive applications with dynamic scenes. Based on the research of these techniques, two efficient BVH construction algorithms that use tight bounding volumes, such as OBB and ODOP, are implemented. For the implementation, available codes in the CUDA language were used and unified inside a common framework. The resulting BVHs were compared in terms of their construction speed and ray tracing speed on six different scenes. The bottlenecks of this construction were discussed, and possible improvements were suggested.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectHierarchie obálekcze
dc.subjectOBBcze
dc.subjectODOPcze
dc.subjectsledování paprskucze
dc.subjectCUDAcze
dc.subjectBounding volume hierarchyeng
dc.subjectOBBeng
dc.subjectODOPeng
dc.subjectray tracingeng
dc.subjectCUDAeng
dc.titleVyužití těsných obálek pro hierarchie obalových tělescze
dc.titleUsing Tight Bounding Volumes for Bounding Volume Hierarchieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKáčerik Martin
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam