Stanovení a anylýza útlumu mostů
Analysis and specification of the bridge damping
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vojtěch Dynybyl
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Fialová Pavla
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2024-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této práce je útlum mostů. V první části práce jsou shrnuty základy dynamiky stavebních konstrukcí, experimentální zkoušení konstrukcí a problematika útlumu stavebních konstrukcí. Dále je provedena statistická analýza výsledků útlumu mostů na základě dat z experimentů a jsou sestaveny grafy, které prezentují závislost hodnot útlumu na rozpětí, na použitém materiálu, na typu dopravy a na typu konstrukčního uspořádání mostu. V druhé části jsou vytvořeny numerické modely konkrétního železničního mostu a je zkoumán vliv hodnoty útlumu na odezvu mostu na dynamické zatížení vlaku. Pro tyto modely jsou využita data o útlumu z experimentu, na kterém byl autor práce osobně přítomen. The subject of this thesis is bridge damping. The first part of the thesis summarizes the basics of dynamics of building structures, experimental testing of structures and the problem of damping of building structures. Furthermore, a statistical analysis of the bridge damping results based on the experimental data is performed and graphs are drawn up to present the dependence of the damping values on the span, on the material used, on the type of traffic and on the type of structural arrangement of the bridge. In the second part numerical models of a specific railway bridge are developed and the effect of the damping on the response of the bridge to dynamic train loads is investigated. For these models, data of damping from an experiment in which the author of the thesis was personally present are used.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [602]