Návrh přemostění řeky Loučné a biokoridoru na dálnici D35
Design of the bridge over river Loučná and biocorridor
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Adam Kyp
Supervisor
Drahorád Michal
Opponent
Domín Nikolas
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2024-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je návrh přemostění řeky Loučné a biokoridoru v rámci akce „D35 Džbánov – Litomyšl“. V první části jsou popsány navrhované varianty přemostění. Pro návrh přemostění byla vybrána varianta extradosed mostu. Navržený most je třípolový s teoretickým rozpětím 40+70+40 m. V úvodní části jsou popsány okrajové podmínky návrhu. V následující části je popsán postup při předběžném návrhu hlavních nosných trámů a extradosed kabelů. Zatížení na konstrukci je uvažováno po uvedení do provozu. Další částí práce je návrh konstrukce, respektující postup výstavby. Krajní pole jsou konstruována na pevné skruži. Pro střední pole byla zvolena metoda letmé betonáže z důvodu přemosťování biokoridoru. Výpočet je řešen pomocí časově závislé analýzy (TDA) a zjednodušeně rozdělen podle stavebních fází. Výsledkem je finální návrh podélného předpětí a předpětí v extradosed kabelech. Dále je součástí práce posouzení hlavních nosných trámů na MSP a MSÚ. Rovněž je zde popsán postup při návrhu betonové desky mostovky a prefabrikovaných příčníků. Betonová deska je posouzena na MSÚ, pro prefabrikované příčníky je navrženo a posouzeno dodatečné předpětí na MSP. Z fázovaného výpočetního modelu byly stanoveny silové účinky pro návrh a posouzení spodní stavby, která se skládá ze dvou trojic pilířů vetknutých do mostovky a ze dvou masivních opěr, na které je mostovka uložena na ložiskách. V rámci návrhu spodní stavby je navrženo a posouzeno i její založení. Na závěr jsou navrženy ložiska na opěrách a mostní závěry. Součástí práce je rovněž výkresová dokumentace mostu vycházející z provedených výpočtů a modelů. The aim of this master thesis is the design of the bridge over the Loučná river and a biocorridor within the project "D35 Džbánov – Litomyšl". The first part describes the case study of the bridge. The selected design is the extradosed bridge. The proposed bridge is a three-span bridge with a theoretical span of 40+70+40 m. In the introductory section, the design boundary conditions are described. The following section describes the preliminary design phase of the main girders and extradosed cables. The loads on the structure are considered after its commissioning. The next part of the thesis is the design of the structure, considering the construction procedure. The edge spans are constructed on a rigid frame. For the middle field, the fly-over concrete method was chosen, due to the bridging of the bio-corridor. The calculation is made using the TDA method and was devided in accordance to construction phases. The result is the final design of longitudinal prestressing and prestressing in extradosed cables. Furthermore, the assessment of the main beam girders to the Ultimate Limit State and Serviceability Limit State are included. The design procedures for the concrete bridge deck slab and precast crossbeams are described too. The concrete slab is assessed to the Ultimate Limit State, additional prestressing for prefabricated crossbars is designed and assessed for both the ultimate limit state and Serviceability Limit State. From the complex computational model including construction sequence, the load effects have been derived out for the design and assessment of the substructure, which consists of two piers woven into the bridge deck and two massive abutments on which the bridge deck is carried on bearings. As part of the design of the substructure, its foundation is also designed and assessed. Finally, the bearings on the abutments and bridge joints were designed. The thesis also includes basic drawings of the bridge based on the performed calculations and models.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]