Analýza monitoringu interakce most-kolej na železničním mostě
Analysis of the SHM data and interaction of the track-bridge on the railway bridge
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Robert Pour
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Vůjtěch Jan
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2024-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této práce byla analýza chování vybraného mostu a bezstykové koleje způsobeného vzájemnou interakcí. Zkoumaná novostavba mostu o 7 polích se nachází na trati IV. tranzitního železničního koridoru v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora. Podklady k této analýze byly čerpány z dat snímačů kontinuálního monitoringu probíhajícího od zahájení statické zatěžovací zkoušky dne 13. 7. 2022. Součástí této práce bylo určení podélných odporů koleje na mostu v nezatíženém a zatíženém stavu. V rámci práce byl pro oba tyto stavy využitý nelineární numerický 3D model simulující interakci mostu a bezstykové koleje, který byl vytvořen jako součást mé bakalářské práce [15] týkající se posouzení interakce mostu a koleje na tomto mostě. Byla provedena validace a verifikace modelů k přiblížení skutečného chování mostu. Byl stanoven přírůstek v pružné části podélného odporu koleje od svislého zatížení při statické zatěžovací zkoušce mostu. Dále byl určen přibližný podélný odpor nezatížené koleje z dat monitoringu. Tento podélný odpor nezatížené koleje je zjištěn kompletně s pružnou i plastickou částí. Z dat získaných během statické zatěžovací zkoušky mostu byly vytvořeny průběhy teplot nosné konstrukce a kolejnice, podélných posunů nosné konstrukce, napětí v kolejnici a relativního posunu koleje a mostu. Následně bylo provedeno srovnání průběhu napětí v kolejnici po mostě při statické zatěžovací zkoušce s výsledky modelu. The principal objective of this thesis was analysis of the behaviour of the selected bridge and continuous welded rail caused by mutual interaction. The investigated new construction of the 7-span bridge is located on the line of the IV transit railway corridor in the section of Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora. The basis for this analysis was drawn from the sensor data of the continuous monitoring that has been ongoing since the start of the static load test on 13/07/2022. Part of this work was dedicated to the determination of the longitudinal resistances of the track on the bridge in an unloaded and loaded state. As part of the work, a non-linear numerical 3D model simulating the interaction of a bridge and a continuous welded rail was used for both of these states, which was created as part of my bachelor's thesis [15] regarding the assessment of the interaction of the bridge and the track on this bridge. The models were validated and verified to approximate the actual behavior of the bridge. The increase in the elastic part of the longitudinal resistance of the track from the vertical load from static load test of the bridge was determined. Furthermore, the approximate longitudinal resistance of the unloaded track was determined from the monitoring data. This longitudinal resistance of the unloaded track is determined completely with the elastic and plastic part. From the data obtained during the static load test of the bridge, the courses of the temperatures of supporting structure and rail, longitudinal displacements of supporting structure, stress in the rail and relative displacement of the rail and the bridge were created. Subsequently, a comparison was made of the course of stress in the rail along the bridge during static load test of the bridge with the model results.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [602]