Využití experimentálního průzkumu při vývoji závodního motocyklu s malým zdvihovým objemem
Specifics of experimental activities used for small swept volume engine development
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Sedlář
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Myslík Pavel
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Uvedená diplomová práce se zabývá možnostmi měření výkonových parametrů motocyklového motoru s malým zdvihovým objemem. Teoretická část práce nejprve stručně definuje výkonové parametry spalovacího motoru. Následuje zmapování možností měření těchto parametrů z hlediska popisu principů měření, využitých zařízení a úskalí během měření. V závěru teoretické části je provedena rešerše dostupných komerčně nabízených zařízení. V rámci praktické části je zmapováno vybavení Centra vozidel udržitelné mobility a zhodnocena vhodnost dostupných zařízení pro měření výkonových parametrů zmiňovaného motoru společně s návrhem komponent pro realizaci tohoto měření. Následuje zmapování jízdních režimů motoru motocyklu během reálné jízdní zkoušky, měření jeho výkonových parametrů a jejich zhodnocení z hlediska přesnosti, opakovatelnosti a přínosu pro jeho další vývoj. V závěru je na základě zjištěných poznatků proveden návrh dílčích úprav motoru pro zvýšení jeho výkonových parametrů. The thesis deals with the possibilities of measuring the performance parameters of a motorcycle engine with a small displacement. The first part of the work brinks the basic knowledge about internal combustion engine and its performance parameters. The overview about possible methods used for measuring such parameters is introduced. The search of available commercially offered devices is also carried out at the end of this part. The equipment of the Centre of vehicles for sustainable mobility is introduced in the second part. The availability of devices for measuring the performance parameters is evaluated together with the design of the components for the implementation of this measurement. This is followed by mapping the driving modes of the motorcycle engine during racing simulation, measuring its performance parameters and its evaluation in terms of accuracy, repeatability, and contribution to its further development. Finally, in order to increase its performance parameters. The proposal for partial modifications of the engine toward to higher power density is made based on obtained findings.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]