Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru
Check the cylinder and piston stresses of the hydrogen test engine
dc.contributor.advisor | Hořenín Jindřich | |
dc.contributor.author | Daniel Sabol | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T23:51:55Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T23:51:55Z | |
dc.date.issued | 2024-02-09 | |
dc.identifier | KOS-1194223923305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/113760 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se nejdříve zaobírá rešerši hlavních aspektů vodíku, konstrukci spalovacích motorů a jejich principu spalování. Dále základních diagramů a grafů potřebných ke zkoumání a vyhodnocování motorů a jeho komponent a taky teorii přestupu tepla. Předmětem praktické části je experimentální naftový motor, který byl konstrukčně upraven na motor vodíkový, a je potřeba ověřit, jestli díly válec a píst tuto úpravu vydrží. Cílem je vytvořit 3D modely zkoumaných komponent a z dostupných dat provést rozbor jednotlivých silových a tepelných zatížení, které při chodu motoru na komponenty působí. Dále vykonat tepelnou a mechanickou analýzu aplikací okrajových podmínek na modely v limitních situacích provozu ve výpočetním programu. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor’s thesis is research of the main aspects of hydrogen, construction of combustion engines and their combustion principles. It also covers basic diagrams and graphs required for the examination and evaluation of engines and their components and also the theory of heat transfer. The main subject of the practical part is an experimental diesel engine that has been modified into a hydrogen engine, and it is necessary to verify whether the original main components can withstand this modification. The goal is to create 3D models of the components and based on an available data analyses the individual mechanical and thermal loads acting on the components during engine operation. Furthermore, a thermal and mechanical analysis will be conducted by applying boundary conditions to the models in extreme operating situations using computational software. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Spalovací motor | cze |
dc.subject | vodík | cze |
dc.subject | píst | cze |
dc.subject | válec | cze |
dc.subject | MKP analýza | cze |
dc.subject | Combustion engine | eng |
dc.subject | hydrogen | eng |
dc.subject | piston | eng |
dc.subject | cylinder | eng |
dc.subject | FEM analysis | eng |
dc.title | Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru | cze |
dc.title | Check the cylinder and piston stresses of the hydrogen test engine | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Hatschbach Petr | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [293]