Zobrazit minimální záznam

Schelling games: when stubborn agents matters



dc.contributor.advisorSchierreich Šimon
dc.contributor.authorOndřej Nohava
dc.date.accessioned2024-02-08T23:53:06Z
dc.date.available2024-02-08T23:53:06Z
dc.date.issued2024-02-08
dc.identifierKOS-1201011449605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/113731
dc.description.abstractZabýváme se studiem strategických her, které jsou inspirovány Schellingovým segregačním modelem. V těchto hrách zkoumáme, jak se agenti, rozdělení do několika typů, pohybují na neorientovaných grafech. Bereme v potaz dva typy agentů: strategické agenty, kteří se snaží o maximální počet sousedů stejného typu a neústupné agenty, kteří se vůbec nepohybují. V~naší práci zkoumáme dvě nejčastější varianty tohoto modelu, které se rozlišují pohybem strategických agentů. Strategičtí agenti mají k dispozici dva druhy pohybů: skok a výměnu. Na těchto hrách zkoumáme výpočetní složitost a zvýšení sociálního blahobytu při~zvážení sousedů i neústupných agentů. Dále představujeme nový způsob detekce maximálního sociálního blahobytu v ekvilibriu za pomoci grafových neuronových sítí.cze
dc.description.abstractWe study strategic games inspired by Schelling's segregation model. In these games, we study how agents of multiple types are moving on undirected graphs. We consider two types of agents: strategic} agents aim to maximize the fraction of their neighbors who have the same type, while stubborn agents do not move at all. We explore two common variants of the model: jump games, where agents can jump to empty nodes, and swap games, where agents move by swapping positions with other agents. We investigate the computational complexity of these games and the increase in social welfare when considering neighbors of stubborn agents. We propose a novel approach to classify games with maximal social welfare in equilibrium using a graph neural network.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSchelling hrycze
dc.subjectanalýza sociálního blahobytucze
dc.subjectneústupní agenticze
dc.subjectvýpočetní složitostcze
dc.subjectgrafové neuronové sítěcze
dc.subjectklasifikace grafůcze
dc.subjectSchelling gameseng
dc.subjectsocial welfare analysiseng
dc.subjectstubborn agentseng
dc.subjectcomputational complexityeng
dc.subjectgraph neural networkseng
dc.subjectgraph classificationeng
dc.titleSchelling games: na neústupných agentech záležícze
dc.titleSchelling games: when stubborn agents matterseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeKnop Dušan
theses.degree.disciplineZnalostní inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam