Návrh rámu pro motocykl kategorie miniGP
MiniGP motorcycle frame design
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Dvořák
Vedoucí práce
Pacoň Lukáš
Oponent práce
Císař Ondřej
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem rámu pro motocykl kategorie Mini GP s ohledem provozní podmínky a pravidla této kategorie. Tato práce je rozdělena do tří hlavních částí. Úvod práce je zaměřen na představení kategorie Mini GP a jejích technických předpisů. V teoretické části práce je popis základní geometrie motocyklu, rešerše motocyklů kategorie a motocyklových rámů. V praktické části je proveden návrh geometrických parametrů motocyklu, následovaný stanovením zátěžných stavů. Dále následují výpočty zátěžných stavů pomocí metody konečných prvků. Tato část je zakončena vyhodnocením výpočtů a finálním návrhem samotného rámu. The thesis deals with the design of a motorcycle frame for a Mini GP category with regard to the riding conditions and rules of this category. This thesis is divided into three main parts. The introductory part of the thesis is focused on the introduction of the Mini GP category and its technical regulations. The theoretical part of the thesis includes a description of the basic geometry of the motorcycle, a research of motorcycles of the category and motorcycle frames. In the practical part, the design of the geometrical parameters of the motorcycle is carried out, followed by the determination of the loading conditions. This is followed by calculations of the loading conditions using the finite element method. This part concludes with the evaluation of the calculations and the final design of the frame itself.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]