Zobrazit minimální záznam

Progressive method of determining the size of the contact area between the sleeper and the rail bed



dc.contributor.advisorHorníček Leoš
dc.contributor.authorJana Hovorková
dc.date.accessioned2024-02-07T23:52:00Z
dc.date.available2024-02-07T23:52:00Z
dc.date.issued2024-02-07
dc.identifierKOS-1244034977605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/113678
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou měření velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložem. Práce se zaměřuje na shrnutí dosavadních metod měření kontaktní plochy a představení nové metody využívající tlakové senzory Tekscan. V rámci práce je obsaženo také vyhodnocení dat naměřených tlakovými senzory Tekscan při sérii měření s různými typy pražců a kameniva. S ohledem na provedená měření jsou shrnuty přínosy metody měření kontaktní plochy tlakovými senzory.cze
dc.description.abstractThe master's thesis explores the measuring of the contact area between a sleeper and the rail bed. It is focused on summarizing existing methods of measuring the contact area and introduces a new method utilizing Tekscan pressure sensors. The thesis also includes an evaluation of data measured by Tekscan pressure pad during a series of measurements with different types of sleepers and ballast. The benefits of the pressure mapping method in the field of contact area measurement are summarized based on the measurements performed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKolejové ložecze
dc.subjectpražeccze
dc.subjectkontaktní plochacze
dc.subjectkontaktní napětícze
dc.subjecttlakové senzory Tekscancze
dc.subjectgeometrická štěrková deskacze
dc.subjectměření v laboratořicze
dc.subjectRail bedeng
dc.subjectsleepereng
dc.subjectcontact areaeng
dc.subjectcontact pressureeng
dc.subjectTekscan sensor matseng
dc.subjectpressure mappingeng
dc.subjectgeometric ballast plateeng
dc.subjectlaboratory measurementeng
dc.titleProgresivní metoda zjišťování velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložemcze
dc.titleProgressive method of determining the size of the contact area between the sleeper and the rail bedeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2024-02-07
dc.contributor.refereeRakowski Zikmund
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra železničních stavebcze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam