ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Progresivní metoda zjišťování velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložem

Progressive method of determining the size of the contact area between the sleeper and the rail bed

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jana Hovorková
Supervisor
Horníček Leoš
Opponent
Rakowski Zikmund
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra železničních staveb
Defended
2024-02-07



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou měření velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložem. Práce se zaměřuje na shrnutí dosavadních metod měření kontaktní plochy a představení nové metody využívající tlakové senzory Tekscan. V rámci práce je obsaženo také vyhodnocení dat naměřených tlakovými senzory Tekscan při sérii měření s různými typy pražců a kameniva. S ohledem na provedená měření jsou shrnuty přínosy metody měření kontaktní plochy tlakovými senzory.
 
The master's thesis explores the measuring of the contact area between a sleeper and the rail bed. It is focused on summarizing existing methods of measuring the contact area and introduces a new method utilizing Tekscan pressure sensors. The thesis also includes an evaluation of data measured by Tekscan pressure pad during a series of measurements with different types of sleepers and ballast. The benefits of the pressure mapping method in the field of contact area measurement are summarized based on the measurements performed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/113678
View/Open
POSUDEK (253.6Kb)
POSUDEK (275.4Kb)
PLNY_TEXT (8.898Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 11137 [52]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV