Progresivní metoda zjišťování velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložem
Progressive method of determining the size of the contact area between the sleeper and the rail bed
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jana Hovorková
Supervisor
Horníček Leoš
Opponent
Rakowski Zikmund
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra železničních stavebDefended
2024-02-07Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá problematikou měření velikosti kontaktní plochy mezi pražcem a kolejovým ložem. Práce se zaměřuje na shrnutí dosavadních metod měření kontaktní plochy a představení nové metody využívající tlakové senzory Tekscan. V rámci práce je obsaženo také vyhodnocení dat naměřených tlakovými senzory Tekscan při sérii měření s různými typy pražců a kameniva. S ohledem na provedená měření jsou shrnuty přínosy metody měření kontaktní plochy tlakovými senzory. The master's thesis explores the measuring of the contact area between a sleeper and the rail bed. It is focused on summarizing existing methods of measuring the contact area and introduces a new method utilizing Tekscan pressure sensors. The thesis also includes an evaluation of data measured by Tekscan pressure pad during a series of measurements with different types of sleepers and ballast. The benefits of the pressure mapping method in the field of contact area measurement are summarized based on the measurements performed.