Zobrazit minimální záznam

Vehicle battery state and parameters estimator for demonstration vehicle



dc.contributor.advisorVošahlík David
dc.contributor.authorOndřej Masopust
dc.date.accessioned2024-01-31T23:52:47Z
dc.date.available2024-01-31T23:52:47Z
dc.date.issued2024-01-31
dc.identifierKOS-1240440651705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/113431
dc.description.abstractTato práce se zabývá vývojem odhadovače stavu pro baterii elektrického vozidla. Možnosti modelování článku baterie jsou porovnány a z nich je vybrán tzv. 2RC model ekvivalentního elektrického obvodu. Matematický model je vylepšen v odhadování stavu nabití baterie (SOC) a teplotní dynamika je vylepšena z pohledu výpočetní složitosti. Dále je popsána identifikace modelu z dat, která byla převzata z Katedry Elektrotechnologie, Českého vysokého učení technického v Praze. Zmíněny jsou i výzvy spojené s modelováním článku v rozmezí nízkých hodnot SOC. Po identifikaci modelu je uveden odhadovač stavu baterie. Běžný "unscented Kalman filter" a jeho vylepšená implementace "square root unscented Kalman filter" (SR-UKF) jsou představeny a naimplementovány. Dále jsou popsána určitá numerická vylepšení, která jsou následně naimplementována. Jako poslední krok je estimátor stavu validován pomocí naměřených dat. SR-UKF je porovnán s "extended Kalman filter" (EKF), který byl dříve naimplementován v týmu. Celkově odhadují EKF a SR-UKF srovnatelně z pohledu hodnot směrodatné odchylky (RMSE). Na druhou stranu, SR-UKF dominuje v testech měřících výpočetní čas na cílovém počítači.cze
dc.description.abstractThis thesis describes the development of a state estimator for an electric vehicle battery. Battery cell models are discussed, and the so-called 2RC equivalent circuit model is selected. The cell model is improved in state of charge (SOC) modeling and the thermal dynamics execution complexity. Next, model identification is described using laboratory measured data obtained from the Department of Electrotechnology, Czech Technical University in Prague. Challenges related to model identification at low SOC values are discussed. After model parameter estimation is described, the cell model state estimator is presented. Conventional unscented Kalman Filter and its improved implementation called square toot unscented Kalman Filter (SR-UKF) are presented and implemented. Further, numerical enhancements are described and implemented. In the last step, the state estimator is validated using the measured data. The SR-UKF is compared with an extended Kalman filter (EKF), which was previously implemented in the team. Overall, EKF and SR-UKF appear to perform similarly with respect to root mean square error (RMSE) values. Although EKF does not exhibit significant execution time on average, UKF's execution time is superior.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsystém správy bateriecze
dc.subjectmatematické modelovánícze
dc.subjectfiltracecze
dc.subjectKalmanův filtrcze
dc.subjectbateriecze
dc.subjectelektrické vozidlocze
dc.subjectbattery management systemeng
dc.subjectmathematical modelingeng
dc.subjectfilteringeng
dc.subjectKalman filtereng
dc.subjectbatteryeng
dc.subjectelectric vehicleeng
dc.titleNávrh systému odhadování stavu a parametrů baterky pro demonstrační vozidlocze
dc.titleVehicle battery state and parameters estimator for demonstration vehicleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKnap Václav
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam