Teplotní management baterií pro elektromobily
Battery thermal management system for electric vehicles
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Miloš Kvasnička
Vedoucí práce
Zemen Jan
Oponent práce
Dvořáček Lukáš
Studijní obor
Elektrotechnika a managementStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce je věnována problematice chlazení lithium-iontových baterií, jejichž primárním účelem je napájení pohonu elektromobilu. Zaměřením této bakalářské práce je využití materiálů s fázovým přechodem pro odvod tepla z lithiových akumulátorů. Přínos těchto materiálů je posouzen jednak z technické části, sestávající z numerické simulace metodou konečných prvků v prostředí COMSOL, a jednak z ekonomické části, jejíž cílem je ohodnocení chlazení pomocí materiálů s fázovým přechodem. The bachelor thesis is devoted to the problem of cooling of lithium-ion batteries, whose primary purpose is to power the drive of an electric vehicle. The focus of this bachelor thesis is the use of phase change materials for heat removal from lithium batteries. The contribution of these materials is assessed both from the technical part, consisting of numerical simulations using the finite element method in the COMSOL environment, and from the economic part, which aims to evaluate the cooling using phase change materials.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13116 [504]