Predikce vývoje cargo přepravy na vybraných trasách
Cargo Traffic Forecast on Selected Routes
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lenka Mráčková
Vedoucí práce
Endrizalová Eva
Oponent práce
Poustka Adam
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce je pomocí vhodné metody provést předpověď poptávky po přepravě zboží letecky a kvantifikovat nárůst vytížení provozovaných typů letadel a počet dodatečných letů na vybraných trasách, případně pokles vytížení a snížení počtu letů. Byly zvoleny trasy mezi Německem a Čínou. Po rešerši prediktivních metod byl jako hlavní nástroj zvolen statistický model ARIMA, který byl následně rozšířen o model GLM, vytvářející tak hybridní model ARIMA-GLM. Tento model byl použit pro predikci přepravených tun nákladu, s přihlédnutím k socioekonomickým proměnným pro roky 2023, 2024 Výsledky ukázaly, že kvůli současné stagnaci a pouze mírnému nárůstu v letecké dopravě prováděná kvantifikace nárůstu vytížení a počtu letů není žádoucí. Je předpokládáno, že mírný nárůst vytížení lze zvládnout efektivnějším využitím kapacity stávajících letů. Vzhledem k tomu, že predikce se týkají budoucích období let 2023 a 2024, nebylo možné je ověřit, což představuje omezení této práce. The aim of the thesis is to forecast the demand for air freight transport using a suitable method and to quantify the increase in the utilisation of the aircraft types operated and the number of additional flights on selected routes, or the decrease in utilisation and the reduction in the number of flights. Routes between Germany and China were selected. After a search of predictive methods, the ARIMA statistical model was chosen as the main tool, which was then extended with a GLM model, thus creating a hybrid ARIMA-GLM model. This model was used to predict tons of cargo transported, taking into account socio-economic variables for the years 2023, 2024 The results showed that due to the current stagnation and only slight growth in air traffic, the quantification of the increase in load and number of flights carried out is not desirable. It is assumed that a moderate increase in load can be managed by a more efficient use of the capacity of existing flights. As the forecasts are for the future periods 2023 and 2024, it was not possible to verify them, which is a limitation of this work.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]