Analýza metod zápisu letového povolení a jejich vliv na efektivitu ŘLP
Analyses of Clearance tracking Methods and their Impact on the Efficiency of ATC
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Denis Tagunkov
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Kmeťová Romana
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou metod zápisu letových povolení v řízení letového provozu – papírových letových proužků a systému stripless. Cílem práce je provést analýzu těchto metod a posoudit jejich vliv na efektivitu řízení letového provozu. Tato problematika nebyla předtím podobným způsobem zkoumaná, což slouží jako hlavní motivace pro tuto práci. Pro splnění cíle byl navržen a proveden výzkumný experiment, v rámci, kterého byla za využití speciální techniky měřená kriticky důležitá kvalita řídícího letového provozu – situační povědomí. Vyhodnocením provedeného experimentu se došlo k závěru, že systém zápisu letových povolení stripless se ze dvou zkoumaných metod z hlediska situačního povědomí jeví jako nejefektivnější pro řízení letového provozu. This master thesis focuses on the comparison of two methods of tracking flight clearances in air traffic control - paper progress strips and the stripless system. The aim of this thesis is to analyze these methods and assess their impact on the efficiency of air traffic control. This topic has not been studied in a similar way before, which is the main motivation for this thesis. To meet the objective, a research experiment was designed and conducted in which a critical air traffic controller quality - situational awareness, was measured using a special technique. By evaluation of the conducted experiment, it was concluded that the system of stripless flight clearance issuance appears to be the most effective for air traffic control in terms of situational awareness of the two methods investigated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [562]