Zobrazit minimální záznam

Analysis of the Preparedness of the Selected School Facility to Deal with Extraordinary Events



dc.contributor.advisorBrečka Tibor
dc.contributor.authorŠimon Kejla
dc.date.accessioned2023-11-06T08:58:04Z
dc.date.available2023-11-06T08:58:04Z
dc.date.issued2023-06-20
dc.identifierKOS-1179134408205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/112533
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje připravenost základních a středních škol v Berouně na mimořádnou událost – požár. Vzhledem k tomu, jak velkou roli v řešení mimořádných událostí hrají ve školském prostředí pedagogové, výzkum je zaměřen právě na ně. Formou dotazníkového šetření byly zkoumány jejich znalosti ohledně požární ochrany a znalost postupů při vyhlášení požárního poplachu. Teoretická část práce nejprve charakterizuje vybrané mimořádné události ve školském prostředí, popisuje rizika a následky s nimi spojené a také správné postupy zasažených osob. Dále je v této části práce popsána požární ochrana ve školském prostředí podle platných právních norem a literatury. Praktická část práce se zabývá samotnou analýzou připravenosti. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že míra připravenosti pedagogů na požární ochranu není uspokojivá. Dle užité metodiky jsou pouze cca 2 třetiny pedagogů shledány připravenými na vznik požáru ve škole. Třetině pedagogů chybí teoretické znalosti hlavně o určitých aspektech evakuace prováděné v případě požáru, na které by se v budoucnosti bylo vhodné více zaměřit při školeních a seminářích pro pedagogy.cze
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis analyzes the preparedness of elementary and secondary schools in Beroun for an extraordinary event - fire. Taking into consideration the significant role that teachers play in dealing with extraordinary events in the school environment, the research focuses specifically on them. Their knowledge of fire protection and procedures after announcement of a fire alarm were examined through a questionnaire survey. The theoretical part of the thesis first characterizes selected extraordinary events in the school environment, describes the risks and consequences associated with them, as well as correct procedures for affected persons. Furthermore, this part of the thesis describes fire protection in the school environment according to current legal regulations and literature. The practical part of the thesis deals with the actual analysis of preparedness. The results of the questionnaire survey show that the level of preparedness of teachers for fire protection is not satisfactory. According to the methodology used, only about two-thirds of educators are found to be prepared for a fire in the school. One-third of educators lack theoretical knowledge, especially regarding certain aspects of evacuation in the event of a fire, which would be appropriate to focus on in future training courses for teachers.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŠkoly a školská zařízenícze
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectpožár; připravenostcze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectSchools and school facilitieseng
dc.subjectextraordinary eventseng
dc.subjectfireeng
dc.subjectpreparednesseng
dc.subjectquestionnaire surveyeng
dc.titleAnalýza připravenosti vybraného školského zařízení na řešení mimořádných událostícze
dc.titleAnalysis of the Preparedness of the Selected School Facility to Deal with Extraordinary Eventseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2023-06-20
dc.contributor.refereeHromada Martin
theses.degree.disciplinePlánování a řízení krizových situacícze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeOchrana obyvatelstvacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam