Využití Fordova algoritmu pro plánování letových tras
Application of the Ford Algorithm in the Issue of Flight Planning
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kryštof Richter
Vedoucí práce
Mocková Denisa
Oponent práce
Kontriková Lenka
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem bakalářské práce „Využití Fordova algoritmu pro plánování letových tras“ je analýza možnosti využití metody Bellman-Fordova algoritmu pro hledání minimální cesty v grafu na problematiku plánování letových tras či optimalizace tras existujících, a to zejména v rámci koncepce Free Route Airspace, jelikož dle organizace Eurocontrol bude právě toto prostředí od počátku nadcházejících let výchozím stavem ve vzdušném prostoru nad Evropskou Unií. Cílem práce je vytvoření vhodných modifikací Fordova algoritmu a jeho vstupních parametrů pro možné praktické aplikace pro plánování letových tras, naprogramování funkčního kódu zohledňující tyto modifikace a jeho následné využití na výpočet demonstrativního příkladu. The subject of the bachelor's thesis "Utilization of Ford's Algorithm for Flight Route Planning" is the analysis of the possibility of using the Bellman-Ford algorithm for finding the shortest path in a graph for flight route planning or optimization of existing routes, particularly within the concept of Free Route Airspace which, According to the Eurocontrol organization, will be the default state of the airspace above the European Union in the near future. The aim of the thesis is to create suitable modifications of the Ford's algorithm and its input parameters for potential practical applications in flight route planning, to program functional code incorporating these modifications, and to subsequently utilize it to calculate a demonstrative example.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16117 [237]