Zobrazit minimální záznam

Analysis of Tourist Ticket Prices from Selected Airport Hubs



dc.contributor.advisorVittek Peter
dc.contributor.authorPetr Korpas
dc.date.accessioned2023-08-31T22:52:01Z
dc.date.available2023-08-31T22:52:01Z
dc.date.issued2023-08-31
dc.identifierKOS-1196456435905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111345
dc.description.abstractPráce se věnuje analýze cen letenek, jejího průběhu s pomocí využití regresních modelů. Jedná se o linky z letišť Paris Charles de Gaulle, London Heathrow a Munich International do destinací Barcelona El-Prat, Ibiza a Tenerife Sur Reina Sofia. Předmětem analýzy je taktéž studium cen letenek z pohledu různých segmentů zákazníků, které byly v práci definovány jako segmenty týdeních, desetidenních, dvoutýdenních nebo víkendových návštěvníků. Data byla sbírána pomocí HTTP requestů na stránce kiwi.com. Byly zjištěny rozdíly mezi časovými intervaly - často aerolinky naceňují letenky jinak pro každý časový interval strávený v destinaci. Taktéž byl pozorován jiný průběh ceny pro low-cost a legacy aerolinky. Jedná se jak o rozdíly ve výši ceny letenky, tak o~průběh naceňování - někdy cena klesá na celém sledovaném časovém úseku (90 dní do odletu), jindy stoupá. Také se může jednat o funkci polynomiální s konvexním i konkávním charakterem.cze
dc.description.abstractSubject of this thesis is the analysis of flight ticket prices, its respective course (how it is changing with respect to the number of days until departure) with the use of regression models. Origin airports are Paris Charles de Gaulle, London Heathrow and Munich International and the tourist destinations were chosen as Barcelona El-Prat, Ibiza and Tenerife Sur Reina Sofia. The subject of the analysis the study of flight tickets in regards with different segments of customers - one week, ten days, two weeks or a weekend customer. The dataset for this thesis was obtained using HTTP requests on the website kiwi.com. The results were mixed - there are times when airlines price the flight tickets according to the length of stay in the destination, the progress of predicted price was also different for low-cost and legacy airlines and there were differences not only in price but also in the slope (price going up or down) and curvature (convex and concave) of regressions throughout the whole period for which the graphs were created (90 days to departure).eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectcenotvorba letenekcze
dc.subjectrevenue managementcze
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectflight ticket pricingeng
dc.subjectrevenue managementeng
dc.titleAnalýza cen turistických letenek z vybraných leteckých uzlůcze
dc.titleAnalysis of Tourist Ticket Prices from Selected Airport Hubseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeUglickich Evženie
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam