Návrh a simulace převodovky s planetovým mechanismem pro hybridní vozidlo
Design and simulation of transmission with epicyclic gearing for hybrid vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vojtěch Čejka
Vedoucí práce
Kaněra Jaroslav
Oponent práce
Heger Tomáš
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením konceptu převodovky pro hybridní vozidlo, která vychází z existující převodovky s planetovým mechanismem. Cílem práce je vybrat vhodnou výchozí převodovku, vhodně upravit její mechanické zapojení a vyřešit umístění elektromotoru. Možné varianty umístění elektromotoru a z toho vyplývající typy hybridů jsou uvedeny na začátku práce. Samotné tvorbě konceptu následuje zástavba převodovky do vybraného vozidla a volba vhodného odstupňování. S tím souvisí také výběr spalovacího motoru a elektromotoru. Pro ověření vlastností ústrojí je sestaven simulační model, navržena řídící logika a provedeny simulace jízdy vozidla s převodovkou v jízdních cyklech. Hlavním výstupem z těchto simulací je poté údaj o spotřebě paliva. S cílem minimalizovat tuto spotřebu jsou následně provedeny optimalizace vybraných parametrů. Tento koncept hybridní převodovky může být zajímavou alternativou k odlišným, již existujícím koncepcím převodovek pro hybridní vozidla. V rámci dalších úprav nebo možností, které poskytuje toto řešení by bylo možné na tuto práci dále navázat. This diploma thesis deals with creation of a concept of transmission for a hybrid vehicle, which comes from an existing transmission with epicyclic gearing. The goal of the thesis is to choose an appropriate default transmission, appropriately change mechanical connection and solve the position of electric motor. Possible variants of positions of electric motor and types of hybrids resulting from it, are stated at the beginning of the thesis. The process of concept making itself is followed by arrangement of the transmission into chosen vehicle and selection of an appropriate gear ratios, also the selection of the combustion engine and electric motor is related to this. In order to check the properties of the gear train, simulation model is built, controlling logic is devised and simulation of the drive of the vehicle in drive cycles are executed. The main output from these simulations is a fuel consumption. With the goal of minimalization of the consumption, optimization of some parameters is performed. This concept of a hybrid transmission could be an interesting alternative to the other existing transmissions of a different conception for hybrid vehicles. As a part of further modifications or possibilities that are provided by this solution, could be possible to follow up on this thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]