Zobrazit minimální záznam

Influence of Noise on Piloting Precision



dc.contributor.advisorHanáková Lenka
dc.contributor.authorTomáš Hofírek
dc.date.accessioned2023-08-30T22:52:06Z
dc.date.available2023-08-30T22:52:06Z
dc.date.issued2023-08-30
dc.identifierKOS-1196456431905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111293
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na výzkum vlivu hluku v kokpitu dopravního letadla na výkonnost posádky. Experiment byl navržen tak, aby napravil limitace z předešlých studií a byl založen na reálných podmínkách. Bylo zjištěno, že určité hladiny akustického tlaku mohou negativně ovlivnit výkonnost posádky, zejména při hlasitosti 70 dB(A). Dále práce ukázala nevhodnost sluchátek s aktivním tlumením pro krátké lety (do 30 minut). Ačkoliv byl počet subjektů výzkumu limitován, tato práce překonala většinu předešlých prací v počtu subjektů, a poskytla tak důležité poznatky pro leteckou bezpečnost. Budoucí výzkum by měl zohlednit lety delší než 30 minut a větší množství subjektů.cze
dc.description.abstractThis thesis focuses on the impact of cockpit noise on crew performance in commercial aircraft. The experiment was designed to address shortcomings in previous studies and was based on real-world conditions. It was found that certain noise acustic preassure levels can negatively affect crew performance, especially at 70 dB(A). Furthermore, the study revealed the inappropriateness of active noise-cancelling headphones for short flights (up to 30 minutes). Although the number of subjects was limited, this study surpassed most previous research in subject count, offering crucial insights for aviation safety. Future research should consider flights longer than 30 minutes and a larger subject pool.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjecthlukcze
dc.subjectefektcze
dc.subjectpřesnostcze
dc.subjectvýkonnostcze
dc.subjectchybycze
dc.subjectnoiseeng
dc.subjectefecteng
dc.subjectpreccisioneng
dc.subjectperformanceeng
dc.subjecterrorseng
dc.titleVliv hluku na přesnost pilotážecze
dc.titleInfluence of Noise on Piloting Precisioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeZibner Lukáš
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam