Změny konektivity nákladní letecké dopravy v důsledku sankcí uvalených na Rusko
Changes in Air Cargo Connectivity as a Result of Sanctions Imposed on Russia
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Aleksei Gurev
Vedoucí práce
Endrizalová Eva
Oponent práce
Tomová Anna
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto bakalářská práce se zabývá zkoumáním změn konektivity letišť v rámci nákladní letecké dopravy, vyvolaných válkou na Ukrajině. Největší výzvou pro nákladní leteckou dopravu po začátku války stalo uzavřeni ruského vzdušného prostoru, přes který probíhá nejkratší trať z Evropy do Asie. Na základě dat za časové období od listopadu 2019 do listopadu 2022 byla sestavená síť páteřních letišť a rozšířená síť páteřních letišť, u kterých byly zkoumané změny přestupní centrality po čtvrtletích a po měsících. Pro letiště s velkými změnami přestupní centrality budou hledané alternativní trasy, kterými letadla začala lítat kvůli uzavření ruského vzdušného prostoru. This bachelor's thesis is focused on monitoring the air freight connectivity changes due to the war in Ukraine. The closure of the russian airspace, which contained the shortest way from Europe to Asia, became the biggest challenge for the cargo airlines. We will define the key airports' network and extended key airports' network based on the the data, which represents the timeframe from November 2019 to November 2022. We will monitor changes in betweenness centrality (in quarters and in months) of the airports included in the extended key airports' network. We will search for the alternative routes, which airlines decided to use instead of the routes they used to follow because of the clousure of the russian airspace, for the airports with significant changes in betweenness centrality.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]