ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Změny konektivity nákladní letecké dopravy v důsledku sankcí uvalených na Rusko

Changes in Air Cargo Connectivity as a Result of Sanctions Imposed on Russia

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Aleksei Gurev
Supervisor
Endrizalová Eva
Opponent
Tomová Anna
Field of study
Profesionální pilot
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto bakalářská práce se zabývá zkoumáním změn konektivity letišť v rámci nákladní letecké dopravy, vyvolaných válkou na Ukrajině. Největší výzvou pro nákladní leteckou dopravu po začátku války stalo uzavřeni ruského vzdušného prostoru, přes který probíhá nejkratší trať z Evropy do Asie. Na základě dat za časové období od listopadu 2019 do listopadu 2022 byla sestavená síť páteřních letišť a rozšířená síť páteřních letišť, u kterých byly zkoumané změny přestupní centrality po čtvrtletích a po měsících. Pro letiště s velkými změnami přestupní centrality budou hledané alternativní trasy, kterými letadla začala lítat kvůli uzavření ruského vzdušného prostoru.
 
This bachelor's thesis is focused on monitoring the air freight connectivity changes due to the war in Ukraine. The closure of the russian airspace, which contained the shortest way from Europe to Asia, became the biggest challenge for the cargo airlines. We will define the key airports' network and extended key airports' network based on the the data, which represents the timeframe from November 2019 to November 2022. We will monitor changes in betweenness centrality (in quarters and in months) of the airports included in the extended key airports' network. We will search for the alternative routes, which airlines decided to use instead of the routes they used to follow because of the clousure of the russian airspace, for the airports with significant changes in betweenness centrality.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/111292
View/Open
PLNY_TEXT (7.053Mb)
POSUDEK (1.265Mb)
POSUDEK (2.256Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV