Návrh změny standardní příletové tratí na LKPR v TMA Praha
Redesign Proposal of Standard Arrival Procedures on LKPR in TMA Prague
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Janovský
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Šála Jiří
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Jedním z hlavních úkolů přibližovací služby řízení je tvorba efektivního sledu přilétávajících letadel. K tomu řídící letového provozu užívá různé metody a nástroje. Za jeden z těchto nástrojů lze považovat i samotné příletové tratě, které mohou svým vhodným horizontálním uspořádáním řídícímu letového provozu pomoci snadněji a přesněji vytvářet sled přilétávajících letadel. Současné řešení příletové tratě LOMKI8T poskytuje řídícímu letového provozu pouze omezené možnosti práce se sledem přilétávajících letadel. Cílem práce je navrhnout alternativní řešení, které řídícímu letového provozu poskytne větší flexibilitu a umožní snadnější a přesnější tvorbu sledu bez nutnosti rozsáhlejších změn v okolním vzdušném prostoru. Teoretická část práce popisuje vzdušný prostor a jeho dělení, používané modely odletových i příletových tratích a moderní trendy v oblasti návrhu příletových tratí. Dále je detailně popsáno uspořádání TMA Praha a tratí v něm a jsou popsány limitace současného stavu. Praktická část se zaměřuje na návrh alternativní tratě a popis modelování vzdušného prostoru v simulátoru Escape Light. Navržená změna tratě způsobila zvýšení zátěže většiny subjektů. Zároveň však došlo ke snížení odchylek od požadovaných rozstupů a jejich celkovému zpravidelnění. Průměrná doba letu se prodloužila pouze v některých případech. Výsledky měření jsou podrobněji představeny ve třetí kapitole. Ve čtvrté kapitole jsou také diskutovány jeho limitace. Zároveň je provedeno celkové hodnocení navržené změny tratě. One of the main tasks of the approach control service is to create an effective sequence of the arriving aircraft. To achieve this, the air traffic controller utilizes various methods and tools. The standard arrival routes can be considered one of these tools. When designed correctly, the routing can aid the air traffic controller in creating arrival sequence more easily and precisely. The current routing of the LOMKI8T arrival offers only a limited ways of adjusting the sequence. The goal of this thesis is to design an alternative route, which will provide more flexibility to the air traffic controller and allow easier and more precise arrival sequencing, while minimizing requirements of other changes to the adjacent airspace. The theoretical part of this thesis describes the airspace itself, various types of airspace, currently used concepts of departure and arrival routes and modern trends in arrival route design. Further, a complete overview of TMA Praha and its arrival and departure route structure is provided, including its limitations. Practical part of this thesis focuses on designing the alternative arrival route and describes the process of creating an airspace model in the Escape Light simulator environment. The proposed design of the arrival route caused an increase in workload in most subjects. However, the average error of the spacing in sequence decreased, as did its deviation. The average flight time increased only in certain cases. The results are presented in more detail in chapter three. Fourth chapter then describes the limitations of the experiment and presents an overall assessment of the proposed design.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Robot následující osobu v prostředí se sníženou viditelností
Autor: Bohumil Brož; Vedoucí práce: Svoboda Tomáš; Oponent práce: Heinecke Robbert
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)V některých situacích může být výhodné, aby robot autonomně sledoval člověka, který se pohybuje v jeho blízkosti. Ne vždy je ale zaručena přímá viditelnost, například kvůli kouři nebo prachu. Tato práce se zabývá relativní ... -
Systém pro detekci akustických událostí
Autor: Michal Opočenský; Vedoucí práce: Holub Jan; Oponent práce: Čáp Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-09)Hlavním cílem této práce je vytvořit systém schopný detekce, klasifikace a lokalizace střelby. Systém se skládá z dedikované desky a serverové aplikace. Systém detekuje zvukové události a jako první krok vyfiltruje události, ... -
Hluková problematika příletových tratí
Autor: Kotvaldová Tereza; Vedoucí práce: Kraus Jakub; Oponent práce: Štumper Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-20)Diplomová práce "Hluková problematika příletových tratí" mapuje hlukovou problematiku na příletových tratích. Cílem práce je určit možné hlukové úspory způsobené implementací postupů a metod pro snížení hluku pro dráhu 24 ...