Zobrazit minimální záznam

Redesign Proposal of Standard Arrival Procedures on LKPR in TMA Prague



dc.contributor.advisorPilmannová Terézia
dc.contributor.authorTomáš Janovský
dc.date.accessioned2023-08-30T22:51:40Z
dc.date.available2023-08-30T22:51:40Z
dc.date.issued2023-08-30
dc.identifierKOS-1084808723005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111279
dc.description.abstractJedním z hlavních úkolů přibližovací služby řízení je tvorba efektivního sledu přilétávajících letadel. K tomu řídící letového provozu užívá různé metody a nástroje. Za jeden z těchto nástrojů lze považovat i samotné příletové tratě, které mohou svým vhodným horizontálním uspořádáním řídícímu letového provozu pomoci snadněji a přesněji vytvářet sled přilétávajících letadel. Současné řešení příletové tratě LOMKI8T poskytuje řídícímu letového provozu pouze omezené možnosti práce se sledem přilétávajících letadel. Cílem práce je navrhnout alternativní řešení, které řídícímu letového provozu poskytne větší flexibilitu a umožní snadnější a přesnější tvorbu sledu bez nutnosti rozsáhlejších změn v okolním vzdušném prostoru. Teoretická část práce popisuje vzdušný prostor a jeho dělení, používané modely odletových i příletových tratích a moderní trendy v oblasti návrhu příletových tratí. Dále je detailně popsáno uspořádání TMA Praha a tratí v něm a jsou popsány limitace současného stavu. Praktická část se zaměřuje na návrh alternativní tratě a popis modelování vzdušného prostoru v simulátoru Escape Light. Navržená změna tratě způsobila zvýšení zátěže většiny subjektů. Zároveň však došlo ke snížení odchylek od požadovaných rozstupů a jejich celkovému zpravidelnění. Průměrná doba letu se prodloužila pouze v některých případech. Výsledky měření jsou podrobněji představeny ve třetí kapitole. Ve čtvrté kapitole jsou také diskutovány jeho limitace. Zároveň je provedeno celkové hodnocení navržené změny tratě.cze
dc.description.abstractOne of the main tasks of the approach control service is to create an effective sequence of the arriving aircraft. To achieve this, the air traffic controller utilizes various methods and tools. The standard arrival routes can be considered one of these tools. When designed correctly, the routing can aid the air traffic controller in creating arrival sequence more easily and precisely. The current routing of the LOMKI8T arrival offers only a limited ways of adjusting the sequence. The goal of this thesis is to design an alternative route, which will provide more flexibility to the air traffic controller and allow easier and more precise arrival sequencing, while minimizing requirements of other changes to the adjacent airspace. The theoretical part of this thesis describes the airspace itself, various types of airspace, currently used concepts of departure and arrival routes and modern trends in arrival route design. Further, a complete overview of TMA Praha and its arrival and departure route structure is provided, including its limitations. Practical part of this thesis focuses on designing the alternative arrival route and describes the process of creating an airspace model in the Escape Light simulator environment. The proposed design of the arrival route caused an increase in workload in most subjects. However, the average error of the spacing in sequence decreased, as did its deviation. The average flight time increased only in certain cases. The results are presented in more detail in chapter three. Fourth chapter then describes the limitations of the experiment and presents an overall assessment of the proposed design.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectkoncová řízená oblastcze
dc.subjectprovozní zátěžcze
dc.subjectpříletová traťcze
dc.subjectsled přiblíženícze
dc.subjectstandardní přístrojový příletcze
dc.subjecttvorba sledu přiblíženícze
dc.subjectarrival routeeng
dc.subjectarrival sequencingeng
dc.subjectarrival sequenceeng
dc.subjectstandard instrument arrivaleng
dc.subjectterminal control areaeng
dc.subjectworkloadeng
dc.titleNávrh změny standardní příletové tratí na LKPR v TMA Prahacze
dc.titleRedesign Proposal of Standard Arrival Procedures on LKPR in TMA Pragueeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeŠála Jiří
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam