Zobrazit minimální záznam

Geometry and aerodynamic parameters of the IC engine inlet port



dc.contributor.advisorHatschbach Petr
dc.contributor.authorJan Hermoch
dc.date.accessioned2023-08-23T22:51:50Z
dc.date.available2023-08-23T22:51:50Z
dc.date.issued2023-08-23
dc.identifierKOS-1246359920305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111090
dc.description.abstractNásledující bakalářská práce pojednává o procesu přenosu prostorových dat do prostředí softwaru CREO 4.0 od společnosti PTC a softwaru OpenFOAM v10 od společnosti OpenFOAM Foundation bez průvodní technické dokumentace pomocí fotogrametrie, následné numerické analýze proudění a porovnává simulaci s reálnou zkouškou. Na úvod je zmíněn důvod potřeby numerické analýzy sacího kanálu. Teoretická část rámcově pojednává o výpočtových modelech termodynamických rovnic tekutin, diskretizaci výpočetní sítě, výpočtech turbulencí a možnostech simulace proudění vzduchu sacím kanálem zážehového spalovacího motoru Škoda 738.136 B. Praktická část popisuje samotný postup přenosu dat a~nastavení simulace v modulu Creo Flow Analysis a v programu OpenFOAM, následně porovnává výsledky obou programů se standardní stacionární profukovací zkouškou skutečné hlavy válců.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis describes the process of recreating a real 3D object in a virtual space of the software CREO 4.0 by PTC, using photogrammetry. The description of the flow simulation of a recreated model in the Creo Flow Analysis module and OpenFOAM v10 by OpenFOAM Foundation is included, as well as the comparison of the computed data with the data gained from real-life measurement. The introduction of this thesis summarizes the reasons why there is a need for such an analysis. The theoretical part describes the process of photogrammetry and various computing models which were used throughout development of this method of analysis, such as various equations of state, discretization of the computational grid and the ways of computing a turbulent flow. The practical part describes the process of moving data from real world to virtual space, following the set-up of the analysis and comparing the results with those of the static flow measurement.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjecthmotnostní tokcze
dc.subjectsací kanálcze
dc.subjectCFD simulacecze
dc.subjectCreo Flow Analysiscze
dc.subjectfotogrametriecze
dc.subjectprůtokový součinitelcze
dc.subjectOpenFOAMcze
dc.subjecthlava válcůcze
dc.subjectcylinder headeng
dc.subjectmass flow rateeng
dc.subjectintake porteng
dc.subjectCFD simulationeng
dc.subjectCreo Flow Analysiseng
dc.subjectphotogrammetryeng
dc.subjectflow coefficienteng
dc.subjectOpenFOAMeng
dc.titleGeometrie a aerodynamických parametrů sacího kanálu spalovacího motorucze
dc.titleGeometry and aerodynamic parameters of the IC engine inlet porteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeTichánek Radek
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam