Geometrie a aerodynamických parametrů sacího kanálu spalovacího motoru
Geometry and aerodynamic parameters of the IC engine inlet port
dc.contributor.advisor | Hatschbach Petr | |
dc.contributor.author | Jan Hermoch | |
dc.date.accessioned | 2023-08-23T22:51:50Z | |
dc.date.available | 2023-08-23T22:51:50Z | |
dc.date.issued | 2023-08-23 | |
dc.identifier | KOS-1246359920305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/111090 | |
dc.description.abstract | Následující bakalářská práce pojednává o procesu přenosu prostorových dat do prostředí softwaru CREO 4.0 od společnosti PTC a softwaru OpenFOAM v10 od společnosti OpenFOAM Foundation bez průvodní technické dokumentace pomocí fotogrametrie, následné numerické analýze proudění a porovnává simulaci s reálnou zkouškou. Na úvod je zmíněn důvod potřeby numerické analýzy sacího kanálu. Teoretická část rámcově pojednává o výpočtových modelech termodynamických rovnic tekutin, diskretizaci výpočetní sítě, výpočtech turbulencí a možnostech simulace proudění vzduchu sacím kanálem zážehového spalovacího motoru Škoda 738.136 B. Praktická část popisuje samotný postup přenosu dat a~nastavení simulace v modulu Creo Flow Analysis a v programu OpenFOAM, následně porovnává výsledky obou programů se standardní stacionární profukovací zkouškou skutečné hlavy válců. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis describes the process of recreating a real 3D object in a virtual space of the software CREO 4.0 by PTC, using photogrammetry. The description of the flow simulation of a recreated model in the Creo Flow Analysis module and OpenFOAM v10 by OpenFOAM Foundation is included, as well as the comparison of the computed data with the data gained from real-life measurement. The introduction of this thesis summarizes the reasons why there is a need for such an analysis. The theoretical part describes the process of photogrammetry and various computing models which were used throughout development of this method of analysis, such as various equations of state, discretization of the computational grid and the ways of computing a turbulent flow. The practical part describes the process of moving data from real world to virtual space, following the set-up of the analysis and comparing the results with those of the static flow measurement. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | hmotnostní tok | cze |
dc.subject | sací kanál | cze |
dc.subject | CFD simulace | cze |
dc.subject | Creo Flow Analysis | cze |
dc.subject | fotogrametrie | cze |
dc.subject | průtokový součinitel | cze |
dc.subject | OpenFOAM | cze |
dc.subject | hlava válců | cze |
dc.subject | cylinder head | eng |
dc.subject | mass flow rate | eng |
dc.subject | intake port | eng |
dc.subject | CFD simulation | eng |
dc.subject | Creo Flow Analysis | eng |
dc.subject | photogrammetry | eng |
dc.subject | flow coefficient | eng |
dc.subject | OpenFOAM | eng |
dc.title | Geometrie a aerodynamických parametrů sacího kanálu spalovacího motoru | cze |
dc.title | Geometry and aerodynamic parameters of the IC engine inlet port | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Tichánek Radek | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [293]