Zobrazit minimální záznam

Physical 3D Model of Wheel Suspension - Design Concept



dc.contributor.advisorJasný Michal
dc.contributor.authorStanislav Černý
dc.date.accessioned2023-08-23T22:51:40Z
dc.date.available2023-08-23T22:51:40Z
dc.date.issued2023-08-23
dc.identifierKOS-1083588014705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111077
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepce pro tvorbu zmenšených fyzických 3D modelů zavěšení kol automobilů. Tyto modely slouží pro výukové účely, konkrétně za účelem seznámení se samotnými konstrukčními prvky důležitých pro vedení a pružení kola automobilu. Tento model také znázorňuje celkovou kinematiku při pružení vozidla s jistými geometrickými zásadami zmíněnými v rešerši. Kromě již zmíněné geometrie zavěšení jsou v teoretické části práce obsaženy nezávislé i závislé zavěšení kol automobilů pro bližší seznámení s touto problematikou. Praktická část se zaměřuje na tvorbu zmenšeného CAD modelu zavěšení McPherson s následným návrhem koncepce jednotlivých dílů. Podle tohoto modelu poté určíme návrh koncepce zavěšení kol víceprvkové a lichoběžníkové nápravy.cze
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the concept design for creating scaled-down physical 3D models of suspensions. These models serve educational purposes, specifically to familiarize students with the structural components important for the handling and suspension of car wheels. The model also illustrates the overall kinematics during vehicle suspension, adhering to certain geometric principles mentioned in the research. In addition to the mentioned suspension geometry, the theoretical part of the thesis covers both independent and dependent car wheel suspensions to provide further insight into this matter. The practical part focuses on creating a virtual scaled-down CAD model of a McPherson suspension, followed by the design concept for individual components. Based on this model, we will then determine the design concept of the Multi-link and Double Wishbone Suspension.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectZavěšení kol automobilucze
dc.subject3D tiskcze
dc.subjecttěhlicecze
dc.subjectložiskacze
dc.subjectvinutá pružinacze
dc.subjecttlumičcze
dc.subjectpříčné trojúhelníkové ramenocze
dc.subjectmanžetacze
dc.subjectráfek kolacze
dc.subjectpoloosacze
dc.subjecttyč řízenícze
dc.subjectCar wheel suspensioneng
dc.subject3D printingeng
dc.subjectSteering knuckleeng
dc.subjectBearingseng
dc.subjectCoil Springeng
dc.subjectShock absorbereng
dc.subjectLower Control Armeng
dc.subjectDust booteng
dc.subjectWheel rimeng
dc.subjectDriveshafteng
dc.subjectTie rodeng
dc.titleFyzický 3D model zavěšení kola automobilu - návrh koncepcecze
dc.titlePhysical 3D Model of Wheel Suspension - Design Concepteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeKazda Lukáš
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam