Fyzický 3D model zavěšení kola automobilu - návrh koncepce
Physical 3D Model of Wheel Suspension - Design Concept
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Stanislav Černý
Supervisor
Jasný Michal
Opponent
Kazda Lukáš
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepce pro tvorbu zmenšených fyzických 3D modelů zavěšení kol automobilů. Tyto modely slouží pro výukové účely, konkrétně za účelem seznámení se samotnými konstrukčními prvky důležitých pro vedení a pružení kola automobilu. Tento model také znázorňuje celkovou kinematiku při pružení vozidla s jistými geometrickými zásadami zmíněnými v rešerši. Kromě již zmíněné geometrie zavěšení jsou v teoretické části práce obsaženy nezávislé i závislé zavěšení kol automobilů pro bližší seznámení s touto problematikou. Praktická část se zaměřuje na tvorbu zmenšeného CAD modelu zavěšení McPherson s následným návrhem koncepce jednotlivých dílů. Podle tohoto modelu poté určíme návrh koncepce zavěšení kol víceprvkové a lichoběžníkové nápravy. This bachelor's thesis deals with the concept design for creating scaled-down physical 3D models of suspensions. These models serve educational purposes, specifically to familiarize students with the structural components important for the handling and suspension of car wheels. The model also illustrates the overall kinematics during vehicle suspension, adhering to certain geometric principles mentioned in the research. In addition to the mentioned suspension geometry, the theoretical part of the thesis covers both independent and dependent car wheel suspensions to provide further insight into this matter. The practical part focuses on creating a virtual scaled-down CAD model of a McPherson suspension, followed by the design concept for individual components. Based on this model, we will then determine the design concept of the Multi-link and Double Wishbone Suspension.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]