ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algoritmus doporučující soupeře pro družiny Dungeons and Dragons

Enemy recommendation algorithm for Dungeons and Dragons groups

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Matěj Mikušek
Vedoucí práce
Matoušek Jan
Oponent práce
Bernhauer David
Studijní obor
Znalostní inženýrství
Studijní program
Informatika 2009
Instituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Obsahem této práce je navržení algoritmu pro Dungeon Mastery, který jim doporučí vhodné nepřátele ve hře na hrdiny Dungeons and Dragons (DnD). Práce popisuje problematiku výběru vhodných nepřátel pro konkrétní družiny, následně analyzuje dosavadní funkční řešení, především webové a mobilní aplikace, které umožňují náhodné generování nepřátel dle zadané družiny hráčů a dalších kritérií. Dále je v práci popsán výzkum mezi Dungeon Mastery, zaměřující se na jejich spokojenost s dosavadními řešeními, jejich pohled na použitelnost těchto řešení v praxi a podněty k tomu, co by měl ideální algoritmus na generování nepřátel zohledňovat a umožňovat. Algoritmus je v práci navržen na základě výsledků z provedených průzkumů a analýz tak, aby co nejlépe pomohl Dungeon Masterovi v rozhodování při výběru vhodných nepřátel pro svou konkrétní družinu hráčů a jejich herních postav. Toho je částečně dosaženo zohledněním schopností jednotlivých hráčských postav a vygenerovaných nepřátel navíc oproti běžným kritériím, jako jsou level postav a challange rating nepřátel. Největší část na správné funkčnosti algoritmu má však použití genetického algoritmu, kdy vytvořený algoritmus simuluje boj družiny hráčů s jednotlivými skupinami vygenerovaných nepřátel a do výsledného návrhu nepřátel pro Dungeon Mastera zařadí pouze takové výsledky simulace, které nejlépe odpovídají požadovaným kritériím. Závěrem práce je vytvoření webové aplikace používající vytvořený algoritmus, samotné testování při reálných partiích DnD a popis možností, jak lze na tuto práci v budoucnu navázat.
 
The content of this thesis is to design an algorithm for Dungeon Masters that will recommend suitable enemies in the role-playing game Dungeons and Dragons (DnD). The thesis describes the issue of choosing suitable enemies for specific parties, then analyzes the existing functional solutions, especially web and mobile applications, which allow random generation of enemies according to the specified party of players and other criteria. Furthermore, the work describes research among Dungeon Masters, focusing on their satisfaction with the current solutions, their view on the applicability of these solutions in practice, and suggestions for what an ideal algorithm for generating enemies should take into account and enable. The algorithm was designed in the work based on the results of the conducted surveys and analyzes in order to best help the Dungeon Master in making decisions when choosing suitable enemies for his specific group of players and their game characters. This was achieved in part by taking into account the abilities of individual player characters and generated enemies in addition to the usual criteria such as character level and enemy challenge rating. However, the biggest part of the correct functionality of the algorithm is the use of genetic algorithm, where the created algorithm simulates the fight of a party of players with individual groups of generated enemies and includes only those simulation results that best match the required criteria in the resulting design of enemies for the Dungeon Master. The conclusion of the work is the creation of a web application using the created algorithm, the actual testing during real DnD games and a description of the possibilities of how this work can be followed up in the future.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/110052
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (7.551Mb)
POSUDEK (45.75Kb)
POSUDEK (43.66Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 18105 [300]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • The Secret of Meenees - Studie algoritmů procedurálního generování 

    Autor: Michal Sládek; Vedoucí práce: Matoušek Jan; Oponent práce: Richtr Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
    Táto bakalárska práca sa zameriava na implementáciu 3 rozdielnych algoritmov, ktoré sú potom použité na procedurálnu generáciu istého typu videoherného levelu, dungeonu, pre hru The secret of Meenees. Táto hra bola vytvorená ...
  • Magitech - Generátor dungeonů 

    Autor: Jiří Macháček; Vedoucí práce: Matoušek Jan; Oponent práce: Vesecký Adam
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-11)
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou procedurálního generátoru herních prostředí - dungeonů - pro hru Magitech. V práci jsou analyzovány metody procedurálního generování obsahu, které mohou být použity pro generování ...
  • MobChar - balíček pro Dungeons and Dragons 

    Autor: Pastorek Tomáš; Vedoucí práce: Rybola Zdeněk; Oponent práce: Šimeček Ivan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-16)
    Aplikace MobChar umožňuje hráči her na hrdiny spravovat svoje postavy ve formě aplikace pro operační systém Android. Současná podoba aplikace MobChar podporuje správu postav z české hry Dračí doupě a obsahuje nově vzniklou ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV