Analýza dat z prodeje lístků a následná tvorba nové metodiky pro sběr a analýzu dat
Analysis of Ticket Sales Data and Development of a New Methodology for Data Collection and Analysis
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Šimon Marinov
Supervisor
Smítková Janků Ladislava
Opponent
Šidlo Dalibor
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá daty o prodeji lístků na akce s cílem zlepšit metodology shchromaždovaných dat a návrhem modelů pro dynamickou cenu. Přehled literatury zkoumá různé přístupy, zatímco analýza dat identifikuje klíčové poznatky a překážky v existující datesetu poskytnutým komerčním partnerem. V práci se navrhuje strategie shromažďování dat, která zahrnuje různé zdroje dat, spolu se syntetickým modelem generování dat k testování navržené metodiky. Ačkoli nebylo dosaženo zlepšení, identifikovali se oblasti které mohou vést k zdokonalaní. Navržené dynamické cenové modely prokázaly dobrou výkonnost v období nízké poptávky, což naznačuje jejich potenciální využití pro slevy a optimalizaci cenové strategie. Tento výzkum přispívá k oblasti prodeje lístků na akce tím, že zkoumá různé přístupy, identifikuje výzvy a pokláda základ pro budoucí pokroky v účinných a efektivních cenových strategiích v této oblasti. This thesis delves into the challenges of event-based ticket sales data, with the goal of enhancing data collection and proposing models for dynamic pricing. A literature review examines various approaches, while data analysis identifies key insights and obstacles in the dataset provided by a commercial partner. A refined data collection strategy, incorporating diverse data sources, is proposed alongside a synthetic data generation model to test out the proposed methodology. Although significant improvements were not observed, valuable insights into the potential areas for further refinement were gained. Proposed dynamic pricing models demonstrated good performance during low-demand periods, indicating their potential use for discounts and optimizing ticket pricing strategies. This research contributes to the field of event-based ticket sales by investigating different approaches, identifying challenges, and laying the groundwork for future advancements in effective and efficient pricing strategies in the field.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [299]