Zobrazit minimální záznam

Determination of Aerodynamic Properties of Aircraft Tailplanes



dc.contributor.advisorSchmirler Michal
dc.contributor.authorDominik Izák Exner
dc.date.accessioned2023-06-22T22:52:06Z
dc.date.available2023-06-22T22:52:06Z
dc.date.issued2023-06-22
dc.identifierKOS-1082974746405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109977
dc.description.abstractCílem této práce je porovnání aerodynamických vlastností různých typů ocasních ploch. K tomu účelu bylo navrženo a postaveno zařízení měřicí odporu a vztlaku. Navrženo bylo také vhodné senzorické vybavení a vyhodnocovací program. Pro měření byly vybrány čtyři druhy nejběžněji používaných ocasních ploch, pro které byly na základě výpočtů stanoveny jejich rozměry a profil křídla. V rešeršní části jsou k těmto čtyřem druhům, a ještě jednomu často vyskytujícímu druhu, uvedeny jejich základní charakteristiky a výčet výhod a nevýhod jejich použití. Měření jsou doplněna o simulace v programu XFLR5. Výsledky měření a simulací byly poté navzájem porovnány. V teoretické části je popsána nezbytná teorie k pochopení funkce ocasních ploch, jejich aerodynamických vlastností a vlivu na stabilitu letadla.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to compare aerodynamic characteristics of different types of aircraft tailplanes. For this purpose, a drag and lift measuring device was designed and built. Suitable sensory equipment and an evaluation program were also chosen and designed. Four types of the most commonly used tailplanes were selected for the measurements, for which their dimensions and wing profile were determined based on calculations. In the research section, the basic characteristics for these four types, and one other frequently occurring type, are given and the advantages and disadvantages of their use are listed. The measurements are supplemented by simulations in the XFLR5 program. The results of the measurements and simulations were then compared with each other. The theoretical part describes the necessary theory to understand the function of the tailplanes, their aerodynamic properties and the effect on the stability of the aircraft.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectOcasní plochycze
dc.subjectvodorovná ocasní plochacze
dc.subjectsvislá ocasní plochacze
dc.subjectaerodynamické vlastnosticze
dc.subjectdruhy ocasních plochcze
dc.subjectstabilita letadlacze
dc.subjectexperimentální měřenícze
dc.subjectaerodynamický tunelcze
dc.subjectaerodynamické váhycze
dc.subjectvztlakcze
dc.subjectodporcze
dc.subjectkoeficient vztlakucze
dc.subjectkoeficient odporucze
dc.subjectprofil křídlacze
dc.subjectpolára profilucze
dc.subjectAircraft tailplaneseng
dc.subjectHorizontal tailplaneeng
dc.subjectvertical tailplaneeng
dc.subjectAerodynamic charakteristiceeng
dc.subjectTypes of aircraft tailplaneseng
dc.subjectStability of Aircrafteng
dc.subjectExperimental measurementeng
dc.subjectWind tunneleng
dc.subjectAerodynamic weighteng
dc.subjectLifteng
dc.subjectDrageng
dc.subjectLift coefficienteng
dc.subjectDrag coefficienteng
dc.subjectWing profileeng
dc.subjectAircraft drag polareng
dc.titleStanovení aerodynamických vlastností ocasních ploch letadelcze
dc.titleDetermination of Aerodynamic Properties of Aircraft Tailplaneseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereePapež Václav
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav mechaniky tekutin a termodynamikycze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam