Zobrazit minimální záznam

Transit Signal Priority on Evropská Street in Prague



dc.contributor.advisorHorák Tomáš
dc.contributor.authorTomáš Míča
dc.date.accessioned2023-06-17T22:52:26Z
dc.date.available2023-06-17T22:52:26Z
dc.date.issued2023-06-17
dc.identifierKOS-1200346672405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109685
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou preference veřejné dopravy. Tato strategie řízení dopravy je vnímána jako důležitý nástroj pro zlepšení kvality služeb poskytovaných systémy veřejné dopravy, přispívající ke snižování zpoždění a zastavování spojů MHD, provozních nákladů dopravců, a v konečném důsledku i ke zlepšení kvality ovzduší. Cílem této práce je popsat a zhodnotit stávající systém preference veřejné dopravy na Evropské třídě v Praze a navrhnout možná vylepšení tohoto systému. Součástí práce bylo vytvoření mikrosimulačních modelů 3,5 km dlouhého úseku Evropské třídy mezi Nádražím Veleslavín a Pražským okruhem. V první fázi byly v mikrosimulačním softwaru VISSIM vytvořeny čtyři výchozí modely, které zohledňují současnou infrastrukturu a intenzity dopravy, ale také plánované prodloužení tramvajové trati a výhledové intenzity dopravy. První dva modely s/bez prodloužení tramvajové trati zahrnují intenzity dopravy z roku 2022. Další dva modely jsou založeny na intenzitách předpokládaných v roce 2030 ve variantách s dokončeným okruhem nebo bez něj. Na základě výstupů z výchozích modelů byla navržena nová preferenční opatření ve třech variantách a pomocí VISSIMu byly tyto tři scénáře testovány a vyhodnoceny při stávajících i výhledových intenzitách. Cestovní doby všech druhů dopravy byly porovnány napříč všemi modely a byla spočítána možná úspora cestovní doby spojů MHD. Podle zjištěných výsledků byla formulována doporučení, jaká opatření v oblasti preference by se na Evropské třídě mohla uplatnit.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of Transit Signal Priority (TSP). This traffic control strategy has been recognized as an important tool for improving the quality of service provided by public transit systems, reducing delays and stops, operating costs for transit operators, and even improving air quality. The objective of this thesis is to describe and evaluate the existing TSP system on Evropská Street in Prague and to propose possible improvements to this system. This includes the development of VISSIM microsimulation models of the 3.5 km long section of Evropská Street between Nádraží Veleslavín and the Prague Outer Ring Road. Four initial simulation models were created in the first phase, taking into account the current infrastructure and traffic volumes, as well as the planned tramway extension and forecasted volumes. The first two models with/without a tramway extension incorporate the 2022 volumes. The other two models are based on volumes forecasted for 2030 with/without the completed Ring Road. Based on the initial models' outputs, improvements to the TSP system were suggested in three scenarios, which were tested and evaluated within 2022 as well as 2030 volumes. The travel times of all modes of transport were compared across all the models, and possible travel time savings were calculated. According to the findings, recommendations on which TSP measures should be applied on Evropská Street were given.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpreference veřejné dopravycze
dc.subjectměstská hromadná dopravacze
dc.subjectPrahacze
dc.subjectEvropská třídacze
dc.subjectmikrosimulační dopravní modelovánícze
dc.subjectPTV VISSIMcze
dc.subjecttransit signal priorityeng
dc.subjectpublic transiteng
dc.subjectPragueeng
dc.subjectEvropská Streeteng
dc.subjectmicroscopic traffic simulationeng
dc.subjectPTV VISSIMeng
dc.titlePreference veřejné dopravy na Evropské třídě v Prazecze
dc.titleTransit Signal Priority on Evropská Street in Pragueeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeVařacha Pavel
theses.degree.grantorústav logistiky a managementu dopravycze
theses.degree.programmeSmart Citiescze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam