Zobrazit minimální záznam

Influence of Air Traffic Control on Flight Efficiency in the Approach Phase



dc.contributor.advisorPilmannová Terézia
dc.contributor.authorErik Ingeduld
dc.date.accessioned2023-06-16T22:53:53Z
dc.date.available2023-06-16T22:53:53Z
dc.date.issued2023-06-16
dc.identifierKOS-1241006947105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109628
dc.description.abstractTlak na ekonomičnost a zároveň minimalizaci dopadu letového provozu na životní prostředí je hlavní motivací pro neustálou optimalizaci letových postupů nejen z pohledu poskytovatele letových navigačních služeb, ale také z pohledu dopravce. Poskytovatelé Leteckých navigačních služeb (LNS) se tomuto tlaku snaží dostát optimalizaci letových postupů v koncové řízené oblasti (TMA), kde je vliv letového provozu nejmarkantnější. Letecké společnosti pro ekonomičnost letu určují tzv. cost index, kde řeší poměr doby letu a spotřeby paliva pro jednotlivé linky. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit vliv řízení rychlosti ze strany řízení letového provozu (ATC) na spotřebu paliva a dobu letu na příkladu letounu A320cze
dc.description.abstractEconomy of air-traffic management and minimisation of its impact on environment are of paramount importance to both air navigation services and airline carriers. Air navigation service providers continuously seek for innovative approaches to the flight control procedures at the terminal control area where the impact of air traffic is significant. Airline carries in regard of minimizing costs and improving the overall flight economics provide cost index that defines the relation between the flight duration, in terms of a nominal speed profile, and fuel consumption. The goal of this diploma thesis is to analyse impact of ATC speed control procedures on the flight during approach phase, subsequent fuel consumptions and flight duration. The Airbus A320 airliner was used in the computer assisted flight simulations.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŘízení letového provozucze
dc.subjectATCcze
dc.subjectřídící letového provozucze
dc.subjectATCOcze
dc.subjectřízení rychlosticze
dc.subjectsimulace letucze
dc.subjectA320cze
dc.subjectEscape ATCcze
dc.subjectBADAcze
dc.subjectAir Traffic Controleng
dc.subjectATCeng
dc.subjectAir speed control Officereng
dc.subjectATCOeng
dc.subjectspeed controleng
dc.subjectflight simulationeng
dc.subjectA320eng
dc.subjectEscape ATCeng
dc.subjectBADAeng
dc.titleVliv řízení letového provozu na efektivitu letu ve fázi přiblíženícze
dc.titleInfluence of Air Traffic Control on Flight Efficiency in the Approach Phaseeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeFreigang Michal
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam