ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh kontrolního algoritmu změny letu hybridního UA

Design of Hybrid UA Flight Change Control Algorithm

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Bohuslav Vladyka
Vedoucí práce
Kušmírek Stanislav
Oponent práce
Pecho Pavol
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh a optimalizaci specifické části kontrolního řídicího algoritmu pro hybridní bezpilotní letoun s konstrukčním uspořádáním, které kombinuje výhody kvadrokoptéry a samokřídla. To představuje unikátní konstrukci, která umožňuje přechod z vertikálního letu na horizontální a naopak, čímž zvyšuje všestrannost a možnosti využití UAV. Cílem je využít teoretických základů, současných technologií a inovativních nástrojů pro vývoj a testování efektivního kontrolního systému. Práce se významně zaměřuje na analýzu technické proveditelnosti současných řešení hybridních bezpilotních prostředků s vertikálním vzletem a následným horizontálním pohybem, včetně identifikace a studie obdobných modelů ve 3D robotickém simulátoru. Tento proces zahrnuje důkladné prozkoumání různých technologických a konstrukčních aspektů, které ovlivňují letové charakteristiky. Následně pomocí těchto poznatků je vybrán vhodný existující model hybridního letového prostředku v Gazebo robotickém simulátoru. Tento model je pak využit pro aplikaci a testování navrženého kontroléru, což umožňuje provést efektivní a podrobnou analýzu výsledků a výkonu kontroléru.
 
This thesis focuses on the design and optimization of a specific part of the PID controller for a hybrid UAV with a structural arrangement that combines the advantages of a quadcopter and a self-wing. This represents a unique design that allows the transition from vertical to horizontal flight and vice versa, thus increasing the versatility and potential of the UAV. The aim is to use theoretical foundations, current technologies and innovative tools to develop and test an effective control system. The work significantly focuses on the analysis of the technical feasibility of current hybrid UAV solutions with vertical take-off followed by horizontal movement, including the identification and study of similar models in a 3D robotic simulator. This process involves a thorough investigation of various technological and design aspects that affect flight characteristics. Subsequently, using this knowledge, a suitable existing model of the hybrid flight vehicle is selected in the Gazebo robotic simulator. Then this model is used for the application and testing of the proposed controller, allowing for an efficient and detailed analysis of the controller's results and performance.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109603
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.475Mb)
POSUDEK (2.276Mb)
POSUDEK (1009.Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV