Optimalizace sběru kondenzačních stop
Optimization of Contrails Collection
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ondřej Kahoun
Vedoucí práce
Kameníková Iveta
Oponent práce
Topková Tereza
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce „Optimalizace sběru kondenzačních stop“ je návrh možného řešení systému, který by umožňoval automatický sběr dat o kondenzačních stopách, které se vytvořily v blízkosti aktivní aerologické sondy. Teoretická část práce obsahuje popis vzniku, vývoje a působení kondenzačních stop a exhalací leteckých motorů na klima, jsou popsány vlivy meteorologické situace na tvorbu perzistentních kondenzačních stop a také vybrané zdroje informací o stavu atmosféry a zdroje informací z letadel, tvořících kondenzační stopy ve sledovaném prostoru. Praktická část práce obsahuje možné řešení systému sběru dat o kondenzačních stopách, ověření koncepce navrhovaného systému měřením kondenzačních stop v terénu, testování změřených kondenzačních stop Schmidt–Applemanovým kritériem a vyhodnocení získaných dat. The subject of the diploma thesis „Optimalization of Contrails collection“ is the proposal of a possible system solution, that would enable the automatic collection of data on condensation trails, that have formed in the vicinity of an active aerological probe. The theoretical part of the work contains a description of formation, development and effect of condensation trails and aircraft engine exhaust on the climate, the effects of the meteorological situation on the formation of persistent condensation trails are described, as well as selected sources of meteorological information and information from aircraft forming the condensation trails in the monitored area. The practical part of the work includes a possible solution of the system verifying the concept of the proposed system by measured condensation trails in the field, testing of the measured condensation trails by the Schmidt–Appleman criterion and evaluation of the obtained data.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]