Zobrazit minimální záznam

Over-actuated vehicles path tracking algorithms



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorJakub Macar
dc.date.accessioned2023-06-12T22:52:07Z
dc.date.available2023-06-12T22:52:07Z
dc.date.issued2023-06-12
dc.identifierKOS-1240923354805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109035
dc.description.abstractRozvoj autonomních vozidel ve veřejné dopravě upoutal pozornost široké veřejnosti a začal být považován za možné řešení v otázce dopravy. V důsledku toho vzrostl význam algoritmů vedení po trati a zároveň se zvýšily požadavky na tyto řídicí systémy. Cílem předkládané práce je návrh algoritmu vedení po trati přímo uzpůsobený pro vozidla s více stupni volnosti, která se odchylují od konvenčních platforem. Na začátku práce uvádíme souhrnný přehled kinematiky a dynamiky pohybu vozidel s více stupni volnosti včetně odvození příslušných matematických modelů. Dané modely slouží jako podklad pro návrh a vyhodnocení navrhovaných algoritmů. Práce dále zkoumá rozdíly mezi reaktivními algoritmy a algoritmy zahrnujícími dopřednou složku referenční trati. Navržený primární algoritmus je rozšířen o další funkce a následně vyhodnocen v rámci různých jízdních scénářů. Výkon a jízdní komfort jednotlivých navržených algoritmů mezi sebou srovnáváme a následně výsledky podrobujeme srovnání s regulátorem inspirovaným Stanley řídícím systémem. V závěru práce algoritmus integrujeme do validační platformy, čímž ověříme algoritmus na reálné hardwarové platformě a podnikneme tak klíčový krok pro posuzování funkčnosti algoritmu.cze
dc.description.abstractThe emergence of autonomous vehicles in the public transport sector has sparked increasing interest and recognition as a solution in the transportation industry. Consequently, the significance of path-tracking algorithms has escalated, accompanied by heightened demands on these control systems. This thesis aims to present a design of a path-tracking algorithm tailored explicitly for over-actuated vehicles, which deviate from conventional platforms. To begin, the thesis provides a comprehensive overview of the kinematics and dynamics regarding the motion of over-actuated vehicles, incorporating the derivation of relevant mathematical models. These models serve as the foundation for designing and evaluating the proposed algorithms. Furthermore, the thesis explores the distinctions between reactive algorithms and those incorporating a look-ahead component of the reference path. The primary algorithm proposed is augmented with additional features and subsequently assessed across diverse driving scenarios. Performance and driving comfort comparisons are conducted between the developed algorithms and a Stanley-inspired controller. Lastly, the thesis concludes with the integration of the algorithm into a validation platform, enabling real hardware platform validation. This integration serves as a pivotal step in assessing the algorithm's functionality.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvedení po traticze
dc.subjectvozidla s více stupni volnosticze
dc.subjectnávrh řídícího systémucze
dc.subjectsimulační prostředícze
dc.subjectautonomní vozidlocze
dc.subjectpath trackingeng
dc.subjectover-actuated vehicleeng
dc.subjectcontrol system designeng
dc.subjectsimulation frameworkeng
dc.subjectautonomous vehicleeng
dc.titleAlgoritmy vedení po trati pro vozidla s více stupni volnosticze
dc.titleOver-actuated vehicles path tracking algorithmseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeRutrle Tomáš
theses.degree.disciplinePřed zařazením do oborucze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam