Vývoj mobilních aplikací pomocí technologie Kotlin Multiplatform
Mobile application development with Kotlin Multiplatform
dc.contributor.advisor | Veselý Dominik | |
dc.contributor.author | Matouš Dlabal | |
dc.date.accessioned | 2023-06-10T22:51:45Z | |
dc.date.available | 2023-06-10T22:51:45Z | |
dc.date.issued | 2023-06-10 | |
dc.identifier | KOS-1240469445505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/108929 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na novou technologii Kotlin Multiplatform a její unikátní přístup k vývoji multiplatformních mobilních aplikací v porovnání s frameworky Flutter a React Native. Práce porovnává výhody a nedostatky jednotlivých přístupů a hlouběji popisuje fungování této technologie, která obohacuje nativní vývoj o možnost sdílení části kódu mezi více platformami. Existujícím multiplatformním frameworkům se tak svým novým přístupem nesnaží konkurovat, spíše je doplňuje. Pro test a demonstraci využití této technologie byl vytvořen prototyp -- mobilní aplikace pro systém Android. Významnou část aplikace však tvoří sdílený kód, který by bylo možné použít při implementaci iOS aplikace, což bylo úspěšně vyzkoušeno. | cze |
dc.description.abstract | The focus of this thesis is on the new Kotlin Multiplatform technology and its unique approach to multiplatform mobile development in comparison with the Flutter and React Native frameworks. It compares the advantages and shortcomings of each approach and further describes the inner workings of this technology, which extends native developments capabilities by allowing parts of the source code to be shared across multiple platforms. Its new approach does not attempt to compete with existing multiplatform frameworks. Rather, it complements them. To test and demonstrate the use of this technology, a prototype -- mobile application for the Android system -- has been developed. However, a significant part of the application consists of shared code that could be used when implementing the iOS application. This possibility has been successfully tested. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | multiplatformní | cze |
dc.subject | vývoj | cze |
dc.subject | mobilní aplikace | cze |
dc.subject | Kotlin Multiplatform | cze |
dc.subject | Flutter | cze |
dc.subject | React Native | cze |
dc.subject | Android | cze |
dc.subject | iOS | cze |
dc.subject | multiplatform | eng |
dc.subject | cross-platform | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | mobile application | eng |
dc.subject | Kotlin Multiplatform | eng |
dc.subject | Flutter | eng |
dc.subject | React Native | eng |
dc.subject | Android | eng |
dc.subject | iOS | eng |
dc.title | Vývoj mobilních aplikací pomocí technologie Kotlin Multiplatform | cze |
dc.title | Mobile application development with Kotlin Multiplatform | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Daněček Jiří | |
theses.degree.discipline | Softwarové inženýrství | cze |
theses.degree.grantor | katedra softwarového inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Informatika | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Diplomové práce - 18102 [1005]