Zobrazit minimální záznam

Active Learning for Semantic Segmentation of Point Clouds



dc.contributor.advisorAgishev Ruslan
dc.contributor.authorAleš Kučera
dc.date.accessioned2023-06-08T22:51:41Z
dc.date.available2023-06-08T22:51:41Z
dc.date.issued2023-06-08
dc.identifierKOS-1176615750605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/108708
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na snížení nákladů spojených s anotací datasetů mračen bodů pro sémantickou segmentaci pomocí aktivního učení. V rámci této studie představujeme nový přístup aktivního učení, který je speciálně navržen pro datasety se skeny ze senzoru LiDAR z více různých pohledů na stejný objekt. Důkladně zkoumáme, jak využití více pohledů ovlivňuje výkon běžně používaných strategií aktivního učení založených na nejistotě modelu. Kromě toho představujeme novou strategii výběru vzorků v rámci našeho přístupu a porovnáváme její účinnost s existujícími metodami. Dále se také zabýváme důležitostí filtrování nespolehlivých predikcí při výběru anotovaných dat. Náš nový přístup aktivního učení je testován na široce používaných datasetech pro sémantickou segmentaci mračen bodů v automobilových aplikacích. Na základě výsledků evaluace úspěšně demonstrujeme, jak aktivní učení výrazně zlepšuje efektivitu anotace těchto datasetů pro sémantickou segmentaci.cze
dc.description.abstractThe primary objective of this thesis is to address the challenge of minimizing the annotation cost associated with point cloud datasets used in semantic segmentation tasks through active learning techniques. Within this research, we present a novel active learning framework tailored explicitly for multi-view LiDAR-based datasets, which provide diverse viewpoints of objects. We thoroughly investigate the impact of incorporating multiple viewpoints on the performance of commonly employed uncertainty selection strategies in active learning. Moreover, we introduce an innovative uncertainty selection strategy based on the variance of the model's outputs within our framework, offering a comparative analysis of its effectiveness against state-of-the-art methods. Additionally, we explore the significance of filtering out unreliable predictions when selecting annotated data for active learning. To evaluate the efficacy of our proposed active learning framework, we conduct comprehensive experiments on widely used automotive datasets for LiDAR-based semantic segmentation. Through these evaluations, we effectively demonstrate how active learning can significantly improve the annotation efficiency of point cloud datasets.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectaktivní učenícze
dc.subjectsémantická segmentacecze
dc.subjectmračna bodůcze
dc.subjectstrojové učenícze
dc.subjectactive learningeng
dc.subjectsemantic segmentationeng
dc.subjectpoint cloudseng
dc.subjectmachine learningeng
dc.titleAktivní učení pro sémantickou segmentaci mračen bodůcze
dc.titleActive Learning for Semantic Segmentation of Point Cloudseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeNeoral Michal
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam