Zobrazit minimální záznam

Ethics of AI in Marketing



dc.contributor.advisorJindřichovská Irena
dc.contributor.authorAlexander Keviczky
dc.date.accessioned2023-06-01T22:51:32Z
dc.date.available2023-06-01T22:51:32Z
dc.date.issued2023-06-01
dc.identifierKOS-1178502012405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/108463
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá etickými otázkami, které přináší umělá inteligence. Nejprve se zaměřuje na samotnou umělou inteligenci. Stručně popisuje historii, popisuje různé typy a ukazuje několik příkladů. Kapitola 2 se zaměřuje na budoucí možnosti, zejména na Singularitu a její dopady. Kapitola 3 pak upozorňuje na efekty umělé inteligence v marketingu. Věnuje se tématu "personalizovaného obsahu". Popisuje, jak může být používán k formování veřejného mínění a zdůrazňuje, proč je pro spravedlivou demokracii extrémně nebezpečný. Kapitola 4 vysvětluje metodologii použitou v procesu výzkumu, zejména proč byl použit dotazník a poskytuje podrobný rozbor. Kapitola 5 prezentuje výsledky provedeného výzkumu a nabízí doporučení pro budoucí použití umělé inteligence. Závěrem práce konstatuje, že je naprosto nezbytné dále vzdělávat veřejnost v těchto otázkách, aby tlak od informované veřejnosti na firmy vyvíjející a nasazující technologie umělé inteligence neustával.cze
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis delves into the ethical implications posed by Artificial Intelligence. Firstly, it focuses on Artificial Intelligence itself. It goes briefly over the history, describes the different types of it and provides some examples. Chapter 2 centres around the future possibilities, mainly the Singularity and its effects. Chapter 3 then spotlights Artificial Intelligence in marketing itself. It dives into the rabbit hole that is “Curated/personalised content”. How it can be used to form public opinion and highlights why it is extremely dangerous to a fair democracy. Chapters 4 explains on the methodology used in the research process, specifically it explains why a survey was used and provides a detailed breakdown. Chapter 5 presents the findings of the research conducted and offers recommendations for the future use of Artificial Intelligence. It concludes that it is absolutely vital to further educate the public on these issues, as to keep the pressure from an educated public on companies developing and deploying Artificial Intelligence technology.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUmělá inteligencecze
dc.subjectEtikacze
dc.subjectMarketingcze
dc.subjectVeřejné míněnícze
dc.subjectAlgoritmycze
dc.subjectSociální médiacze
dc.subjectArtificial Intelligenceeng
dc.subjectEthicseng
dc.subjectMarketingeng
dc.subjectPublic Opinioneng
dc.subjectAlgorithmseng
dc.subjectSocial Mediaeng
dc.titleEtika využití umělé inteligence v marketingucze
dc.titleEthics of AI in Marketingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSkokanová Dagmar
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeEkonomika a managementcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam