ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Etika využití umělé inteligence v marketingu

Ethics of AI in Marketing

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Alexander Keviczky
Vedoucí práce
Jindřichovská Irena
Oponent práce
Skokanová Dagmar
Studijní program
Ekonomika a management
Instituce přidělující hodnost
institut manažerských studií



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá etickými otázkami, které přináší umělá inteligence. Nejprve se zaměřuje na samotnou umělou inteligenci. Stručně popisuje historii, popisuje různé typy a ukazuje několik příkladů. Kapitola 2 se zaměřuje na budoucí možnosti, zejména na Singularitu a její dopady. Kapitola 3 pak upozorňuje na efekty umělé inteligence v marketingu. Věnuje se tématu "personalizovaného obsahu". Popisuje, jak může být používán k formování veřejného mínění a zdůrazňuje, proč je pro spravedlivou demokracii extrémně nebezpečný. Kapitola 4 vysvětluje metodologii použitou v procesu výzkumu, zejména proč byl použit dotazník a poskytuje podrobný rozbor. Kapitola 5 prezentuje výsledky provedeného výzkumu a nabízí doporučení pro budoucí použití umělé inteligence. Závěrem práce konstatuje, že je naprosto nezbytné dále vzdělávat veřejnost v těchto otázkách, aby tlak od informované veřejnosti na firmy vyvíjející a nasazující technologie umělé inteligence neustával.
 
This bachelor’s thesis delves into the ethical implications posed by Artificial Intelligence. Firstly, it focuses on Artificial Intelligence itself. It goes briefly over the history, describes the different types of it and provides some examples. Chapter 2 centres around the future possibilities, mainly the Singularity and its effects. Chapter 3 then spotlights Artificial Intelligence in marketing itself. It dives into the rabbit hole that is “Curated/personalised content”. How it can be used to form public opinion and highlights why it is extremely dangerous to a fair democracy. Chapters 4 explains on the methodology used in the research process, specifically it explains why a survey was used and provides a detailed breakdown. Chapter 5 presents the findings of the research conducted and offers recommendations for the future use of Artificial Intelligence. It concludes that it is absolutely vital to further educate the public on these issues, as to keep the pressure from an educated public on companies developing and deploying Artificial Intelligence technology.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/108463
Zobrazit/otevřít
POSUDEK (883.1Kb)
POSUDEK (879.3Kb)
PLNY_TEXT (2.739Mb)
PRILOHA (3.662Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 32116 [311]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV