Pneumatický systém pro ovládání spojky a řazení
Pneumatic System for Gear and Clutch Control
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Sai Kalyan Achanta
Vedoucí práce
Jasný Michal
Oponent práce
Achtenová Gabriela
Studijní obor
Advanced Powertrains (DD)Studijní program
Master of Automotive Engineering (DD)Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2023-02-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová studie se zabývá použitím pneumatických pístů k ovládání spojkového systému automobilu k automatizaci provozu ovládání spojky, návrh zkušebního systému pro navržený systém, a simulace navrhované logiky na SIMULINK. Na základě požadavků na provoz spojky určené pro vysoce výkonný motor, bylo rozhodnuto o pneumatických pístech a odpovídajícím elektricky ovládaném pneumatickém solenoidovém ventilu. Testovací systém byl navržen tak, aby testoval navržený pneumatický systém pro kontrolu fungování aktivace spojky podle různých typů ovládacích případů, které se zabývají jak nízkými rychlostmi, tak vysokorychlostními změnami rychlostních stupňů, které zahrnují rychlejší funkčnost spojky a modulaci, aby vozidlo mohlo začít pohyb od stálého startu. Logika pro ovládání spojky pro tyto podmínky byla ověřena pomocí MATLAB SIMULINK pro cyklus WLTP, který simuloval jízdní podmínky města. This thesis study deals with the use of pneumatic pistons to operate the clutch system of a car to automate the operation of the clutch actuation, the proposal of a testing system for the designed system, and the simulation of the proposed logic on SIMULINK. The pneumatic pistons and the corresponding electrically operated pneumatic solenoid valve were decided based on the requirements to operate the clutch designed for the high-performance engine. The testing system was proposed to test the designed pneumatic system to check the working of the clutch actuation according to various types of actuation cases which deal with both low-speed and high-speed gear changes involving faster clutch functionality and modulation to allow the vehicle to start moving from a standing start. The logic for the clutch actuation for these conditions was verified using MATLAB SIMULINK for a WLTP cycle which simulated the city driving conditions.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [456]