Svařování vývodů bateriových článků do vozidla Formula student
Welding of battery cells for Formula student car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Josef Med
Vedoucí práce
Kolařík Ladislav
Oponent práce
Vondrouš Petr
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Výrobní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologieObhájeno
2023-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce porovnává dvě metody svařování bateriových vývodů. Jedná se o ultrazvukové svařování a svařování laserovým paprskem. Konstrukce porovnávaných vzorků vychází z řešení vyrobené akumulátorové baterie z vozidla FSE.X kategorie Formula Student Electric týmu eForce FEE Prague Formula. Základní materiál byl před výrobou samotných vzorků prozkoumán spektrální a metalografickou analýzou. Svařené vzorky byly zkoumány nejdříve nedestruktivními testy, tedy vizuální a kapilární zkouškou, a dále byl změřen přechodový elektrický odpor. Při destruktivních testech byly měřeny mechanické vlastnosti svaru (pevnost, mikrotvrdost) a také došlo k metalografické analýze samotného svaru. Na závěr byla vyhodnocena vhodná metoda výroby baterií pro nadcházející monopost studentské formule. This diploma thesis compares two welding methods of battery tabs. These methods are ultrasonic welding and laser welding. Guiding principle for manufacturing of compared samples is accumulator battery of Formula Student Electric vehicle FSE.X constructed by eForce FEE Prague Formula team. The base material was examined by spectral and metallographic analysis before the actual samples were produced. Welded samples were at first tested non-destructively, by the visual and the capillary tests. Their electrical resistance was also measured. During the destructive tests, their mechanical characteristics were measured (such as stifness and microhardness), and the metallographic analysis of the weld was also performed. In conclusion, a suitable method of the manufacturing for upcoming vehicles of Formula Student was evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12133 [217]