Návrh rozšíření RVSM prostoru nad FL410
A Proposal for an Extension of the RVSM Airspace above FL410
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Maxim Delitsyn
Vedoucí práce
Valenta Viktor
Oponent práce
Sehnal Jakub
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2023-01-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je návrh rozšíření prostoru se sníženými minimy vertikálního rozstupu nad letovou hladinou 410. Motivací k této práci je fakt, že většina současných velkých dopravních letadel má provozní dostup nad letovou hladinou 410, avšak ne vždy toho využijí. Spotřeba paliva ve větších hladinách je menší, a je tak dobré umožnit letadlům létat co nejblíže své optimální hladině, což bude mít za následek zmenšení objemu produkovaných emisí. Jakožto zdroj dat získaných při měření spotřeby, byl systém plánování letů SimBrief. Dále byla provedena analýza přesnosti výškoměrů pro ověření schopnosti splnit požadavky prostoru se sníženými minimy vertikálního rozstupu nad letovou hladinou 410. Výsledkem práce je potvrzení základního předpokladu o menší spotřebě paliva při letech nad letovou hladinou 410 a dostačující přesnosti současných výškoměrů, která odpovídá požadavkům na současný prostor se sníženými minimy vertikálního rozstupu. The aim of this thesis is to propose an extension of the area with reduced vertical separation minimums above flight level 410. The motivation for this thesis is that most current large transport aircraft have operational ceiling above flight level 410, but do not always take advantage of it. Fuel consumption at higher levels is less, so it is a good idea to allow aircraft to fly as close to their optimum level as possible, which will result in a reduction in the amount of emissions produced. The source of the data obtained from the consumption measurements was the SimBrief flight planning system. In addition, an analysis of the accuracy of the altimeters was performed to verify the ability to meet the requirements of the area with reduced vertical separation minimums above flight level 410. The result of the work is a confirmation of the basic assumption of lower fuel consumption when flying above flight level 410 and sufficient accuracy of current altimeters to meet the requirements of the current space with reduced vertical separation minima.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]