Zhodnocení schopnosti reakce řídícího letového provozu v závislosti na HMI
Evaluation of Air Traffic Controller's Response Capability in Relation to HMI
dc.contributor.advisor | Pilmannová Terézia | |
dc.contributor.author | Josef Votápek | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T09:21:21Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T09:21:21Z | |
dc.date.issued | 2023-01-11 | |
dc.identifier | KOS-1085426119905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/107132 | |
dc.description.abstract | V rámci přirozené potřeby nadále zdokonalovat a revidovat proces bezpečnosti a efektivity v řízení letového provozu je nutné se zaměřit na tuto klíčovou problematiku z různých úhlů pohledu a podrobit jej řádnému výzkumu. Proces interakce člověka s počítačovým rozhraním je jednou kapitolou v tomto odvětví rešerše. Celkové parametry interakce, jak na straně člověka, tak na straně rozhraní, mají různé možnosti nastavení, které je potřeba podsunout k dalšímu zkoumaní. Jedním parametrem je i grafické nastavení situačního zobrazení a to, jak vizuálně působí na člověka, resp. na jeho výkonnost. Právě tato část problematiky je tématem této práce. | cze |
dc.description.abstract | According to natural demand to continuously improve and revise process of safety and effectivity in air traffic control, it’s necessary to focus on this key problematics from different perspectives and secure the highest possible level of research in this area. Process of interaction between human being and machine interface is only one of many chapters in this area of research. Complex parametres of this interaction on both sides have different levels of possible settings and it’s important to forward them for another investigation. One of many parametres in this case is a graphical setting of situational display and the way how it visually acts to a person when looking at it. It also may affect a one’s performance state. Exactly such a part of the whole problematic is a topic of this thesis. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | grafické nastavení | cze |
dc.subject | pozornost | cze |
dc.subject | reakční doba | cze |
dc.subject | rozhraní | cze |
dc.subject | řízení letového provozu | cze |
dc.subject | situační povědomí | cze |
dc.subject | air traffic control | eng |
dc.subject | attention | eng |
dc.subject | graphical settings | eng |
dc.subject | interface | eng |
dc.subject | reactional time | eng |
dc.subject | situational awareness | eng |
dc.title | Zhodnocení schopnosti reakce řídícího letového provozu v závislosti na HMI | cze |
dc.title | Evaluation of Air Traffic Controller's Response Capability in Relation to HMI | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2023-01-16 | |
dc.contributor.referee | Bouchal Albert | |
theses.degree.discipline | Letecká doprava | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích 3 | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [683]