Zobrazit minimální záznam

Evaluation of Air Traffic Controller's Response Capability in Relation to HMI



dc.contributor.advisorPilmannová Terézia
dc.contributor.authorJosef Votápek
dc.date.accessioned2023-03-23T09:21:21Z
dc.date.available2023-03-23T09:21:21Z
dc.date.issued2023-01-11
dc.identifierKOS-1085426119905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/107132
dc.description.abstractV rámci přirozené potřeby nadále zdokonalovat a revidovat proces bezpečnosti a efektivity v řízení letového provozu je nutné se zaměřit na tuto klíčovou problematiku z různých úhlů pohledu a podrobit jej řádnému výzkumu. Proces interakce člověka s počítačovým rozhraním je jednou kapitolou v tomto odvětví rešerše. Celkové parametry interakce, jak na straně člověka, tak na straně rozhraní, mají různé možnosti nastavení, které je potřeba podsunout k dalšímu zkoumaní. Jedním parametrem je i grafické nastavení situačního zobrazení a to, jak vizuálně působí na člověka, resp. na jeho výkonnost. Právě tato část problematiky je tématem této práce.cze
dc.description.abstractAccording to natural demand to continuously improve and revise process of safety and effectivity in air traffic control, it’s necessary to focus on this key problematics from different perspectives and secure the highest possible level of research in this area. Process of interaction between human being and machine interface is only one of many chapters in this area of research. Complex parametres of this interaction on both sides have different levels of possible settings and it’s important to forward them for another investigation. One of many parametres in this case is a graphical setting of situational display and the way how it visually acts to a person when looking at it. It also may affect a one’s performance state. Exactly such a part of the whole problematic is a topic of this thesis.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectgrafické nastavenícze
dc.subjectpozornostcze
dc.subjectreakční dobacze
dc.subjectrozhranícze
dc.subjectřízení letového provozucze
dc.subjectsituační povědomícze
dc.subjectair traffic controleng
dc.subjectattentioneng
dc.subjectgraphical settingseng
dc.subjectinterfaceeng
dc.subjectreactional timeeng
dc.subjectsituational awarenesseng
dc.titleZhodnocení schopnosti reakce řídícího letového provozu v závislosti na HMIcze
dc.titleEvaluation of Air Traffic Controller's Response Capability in Relation to HMIeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2023-01-16
dc.contributor.refereeBouchal Albert
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam