Připravenost škol a školských zařízení na mimořádné události
Emergency Preparedness of Schools and School Facilities
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Barbora Křečková
Vedoucí práce
Brečka Tibor
Oponent práce
Zemanová Dagmar
Studijní program
Civilní nouzové plánováníInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá připraveností škol a školských zařízeních na mimořádné události. V dnešní době se jedná o velmi diskutovanou problematiku. V teoretické části jsou popsány možné mimořádné události, které mohou vzniknout v okolí či přímo v budově školy a školského zařízení. Dále se v práci pojednává o evakuaci a invakuci, jejím popisu a provedení. V práci je také obsaženo preventivně výchovná činnost. Na závěr teoretické části je popsána krizová komunikace a psychologie katastrof. V praktické části diplomové práce jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření tří anonymních dotazníků. Jeden dotazník byl určen pro žáky a studenty, druhý a třetí byly určeny pro pedagogické pracovníky. Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je připravenost škol a školských zařízeních na mimořádné události na městské části Praha 1. Dílčím úkolem bylo zmapovat znalosti pedagogických pracovníků, žáků a studentů v oblasti ochrany obyvatelstva a připravenosti na mimořádné události. Dále bylo u pedagogických pracovníků zjišťováno, v jaké míře se u nich vyskytuje syndrom vyhoření. V závěru práce jsou zjištěné výsledky porovnávány a prezentovány pomocí grafů, tabulek a statistické analýzy. Dále jsou v závěru práce navržena možná opatření. The diploma thesis deals with the preparedness of schools and school facilities for emergencies. Nowadays, this is a much discussed issue. The theoretical part describes possible emergencies that may occur in the area or directly in the school building and school facilities. Furthermore the work deals with evacuation and invacuation its description and implementation. The work also includes preventive educational activities. At the end of the theoretical part, crisis communication and psychology of disasters are described. The practical part of the diploma thesis analyzes the results of a questionnaire survey if three anonymous questionnaires. One questionnaire was intended for students, the second and third were intended for teaching staff. The aim of the practical part was to find out what is the preparedness of schools and school facilities for emergencies in the city district od Prague 1. A partial aim was to map knowledge of pedagogical staff and students in the area of population protection and emergency preparedness. Furthermore the extent to which burnout syndrome occurs among pedagogical staff was ascertained. At the end of the work the results are compared and presented using graphs, tables and statistical analysis. Furthermore possible measures are proposed at the end of the work.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [419]