Šikana a kyberšikana v prostředí střední školy
Bullying and Cyberbullying at Secondary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Alena Malá
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem bakalářské práce je šikana a kyberšikana v prostředí střední školy. Jedná se o aktuální společenský problém, se kterým se setkávají dnešní žáci ve školním i mimoškolním prostředí. V teoretické části jsou představeny základní pojmy, i pojmy úzce související s touto problematikou. Dále je v teoretické části uveden výčet následků šikany a kyberšikany a možné prevence. Praktická část vznikla vyhodnocením empirické sondy kvantitativní povahy. Dotazníkové šetření bylo provedeno na gymnáziu a střední odborné škole v Ústeckém kraji. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda žáci na dané střední škole znají pojmy šikana, škádlení a kyberšikana, zda se s tímto problémovým chováním již setkali a jaký k této problematice mají postoj. The topic of this bachelor thesis is bullying and cyberbullying at secondary school. Nowadays, it is a social issue with whom students are encountering at school and outside of it. Basic terms and terms tightly connected with this problematic are introduced in literary part. In addition, listing of consequences of bullying and cyberbullying and possible prevention are mentioned. Practical part was created by evaluating an empirical probe of a quantitative nature. Questionnaire was carried out in a gymnasium and secondary school in Ústecký region. The aim of the bachelor thesis was to find out, whether students at that secondary school have knowledge about bullying, teasing and cyberbullying, whether they have met with this problematic behaviour and what attitude do they have towards it.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]