ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití moderních technologií v odborných předmětech

The Use of Modern Technologies in Secondary School Teaching

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jaroslav Tojšl
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Odložilíková Michaela
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se primárně zabývá využitím moderních technologií ve vzdělávání žáků středních škol a současně posuzuje, zda tyto technologie mohou pomoci zlepšit výuku studentům a zároveň i zefektivnit práci pedagogům. Práce je členěna do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá interpretací jednotlivých pojmů, charakteristikou a technickými specifiky vybraných technologií, jako jsou interaktivní tabule, dataprojektory, 3D tisk a virtuální realita. Praktická část se zabývá otázkami využití, dostupností a dále přínosem těchto technologií ve výuce. Průzkum byl proveden na vybraných středních odborných školách a bylo využito kvantitativního dotazníkového šetření.
 
This thesis is primarily concerned with the use of modern technologies in the education of secondary school students, and at the same time assesses whether these technologies can help to improve the learning of students and at the same time make the work of teachers more effective. The thesis is divided into two parts, namely theoretical and practical. The theoretical part deals with the interpretation of individual terms, characteristics and technical specifics of selected technologies such as interactive whiteboards, data projectors, 3D printing and virtual reality. The survey was conducted in selected secondary vocational schools and a quantitative questionnaire survey was used.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103990
View/Open
PLNY_TEXT (1.542Mb)
PRILOHA (195.6Kb)
POSUDEK (166.1Kb)
POSUDEK (204.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1227]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV